دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1397 - 00:45
در دانشگاه مینه‌سوتا؛

شهریه بالا باعث کاهش دانشجویان می‌شود

دانشگاه مینه‌سوتا اعلام کرده است که افزایش شهریه منجر به کاهش دانشجویان خارج از ایالت شده است.
کد خبر : 318515
4d46ced8156387c248a9703cd4ccb5ed.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، با افزایش 15 درصد شهریه دانشگاه مینه‌سوتا طی دو سال اخیر، میزان ثبت‌نام دانشجویان خارج از ایالت در این دانشگاه به‌شدت کاهش یافته است. معمولاً دانشگاه‌ها و کالج‌های ایالتی در آمریکا از دانشجویانی که ساکن آن ایالت هستند به نسبت دانشجویان خارج از ایالت شهریه کمتری می‌گیرند.


افزایش شهریه دانشجویان خارج از ایالت به معنای درآمد بیشتر برای دانشگاه است، همچنین هزینه دانشجویان ساکن ایالت که برای تحصیل به دانشگاه‌های ایالات دیگر می‌روند را جبران می‌کند. باوجود این‌که میزان ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های ایالتی آمریکا کاهش داشته است؛ اما رقابت در میان دانشگاه‌ها و کالج‌ها در سطح ملی نیز افزایش داشته است، به همین دلیل جذب دانشجویان خارج از ایالت برای بسیاری از مؤسسات آموزش عالی دشوارتر شده است.


مدیر دانشگاه ایالتی مینه‌سوتا برای حل این مشکلات پیشنهاد داده است که این دانشگاه شهریه سالانه را تا 10 درصد کاهش دهد. دانشگاه مینه‌سوتا 10 سال پیش به امید بالا بردن جایگاه ملی خود، شهریه دانشجویان خارج از ایالت را کاهش داد. این طرح با موفقیت نیز روبه‌رو شد و میزان ثبت‌نام دانشجویان سه برابر شد. شهریه دانشگاه مینه‌سوتا برای دانشجویان خارج از ایالت به نسبت دانشگاه‌های دیگر در 10 مؤسسه بزرگ آمریکا کمتر است.


10 مؤسسه بزرگ آموزش عالی در آمریکا شامل 14 دانشگاه می‌شود: دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین، دانشگاه ایندیانا بلومینگتون، دانشگاه آیوا، دانشگاه مینه‌سوتا در توئین سیتیز، دانشگاه میشیگان، دانشگاه ایالتی میشیگان، کالج پارک دانشگاه میریلند، دانشگاه نبراسکا لینکلن، دانشگاه ایالتی اوهایو، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، دانشگاه پرودو، دانشگاه راتگرز و دانشگاه ویسکانسین مدیسون. ایجاد تعادل در مبلغ شهریه دانشجویان خارج از ایالت یکی از چالش‌های بزرگ دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی در آمریکاست تا بتوانند میزان ثبت‌نام دانشجویان و درآمد دانشگاه را افزایش دهند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته