دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1397 - 00:45

گوگل کلاس یادگیری ماشینی می‌گذارد

شرکت گوگل در پردیس‌های دانشگاهی آمریکا کلاس‌های یادگیری ماشینی برگزار می‌کند.
کد خبر : 320646
cc0890b421dbb3c44408d1bc28feae70.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، گوگل از سال آینده در پردیس‌های دانشگاهی دوره 10 هفته‌ای فشرده یادگیری ماشینی برگزار خواهد کرد. یادگیری ماشینی یکی از حوزه‌های پرکاربرد در صنایع امروزی محسوب می‌شود که با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است. گوگل اخیراً اعلام کرده است که در حوزه یادگیری ماشینی نه تنها به اندازه کافی نیروی انسانی وجود ندارد؛ بلکه تعداد استادان حرفه‌ای برای آموزش نیروی انسانی نیز بسیار کم است. از آنجایی که گوگل یکی از بزرگ‌ترین کارفرمایان در حوزه یادگیری ماشینی محسوب می‌شود به فکر آموزش نیروی کار افتاده است.


دوره جدید بخشی از مجموعه علوم محاسباتی کاربردی گوگل است که شامل دو دوره مقدماتی و علوم داده می‌شود. در حال حاضر دوره علوم محاسباتی کاربردی در هشت کالج آمریکایی ارائه می‌شود. گوگل به دنبال کالج‌هایی است که برنامه درسی علوم کامپیوتری ندارند یا ظرفیت محدودی برای علوم کامپیوتری دارند. از ابتدای سال 2019 دوره درسی فشرده یادگیری ماشینی در پنج کالج در آمریکا برگزار خواهند شد. گوگل هزینه‌های این کلاس‌ها را پرداخت می‌کند، همچنین مدرسانی را در کنار استادان دانشگاه میزبان برای آموزش به دانشجویان معرفی می‌کند.


دانشجویانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند در صورت تکمیل آن از مؤسسه آموزشی 9 امتیاز مثبت دریافت می‌کنند. این پیشنهاد گوگل نشان‌ می‌دهد که یادگیری ماشینی در حال پیشرفت و توسعه است. همچنین خبر از تمایل صنعت تکنولوژی در آموزش عالی می‌دهد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته