دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1397 - 20:51
عارف در نامه‌ای به نوبخت خواستار شد

انتقال طرح چاه‌ ژرف سیستان از وزارت نیرو به معاونت علمی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طی نامه‌ای به محمدباقر نوبخت خواستار تأمین اعتبار فوری برای تکمیل مطالعات طرح چاه اکتشافی سیستان و حفاری چاه‌های تمدیدی شد.
کد خبر : 342217

به‌گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدرضا عارف طی نامه‌ای به معاون رئیس‌جمهور، محمدباقر نوبخت، خواستار تأمین اعتبار فوری برای تکمیل مطالعات طرح چاه اکتشافی سیستان و حفاری چاه‌های تمدیدی شد.


عارف در این نامه با اشاره به برآوردهای مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آورده است: دستور فرمایید چاه اکتشافی شماره 1 از وزارت نیرو به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تغییر و تحویل شود.


عارف با ذکر مصوبات کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مبنی بر ضرورت مطالعه و تحقیقات برای توسعه فناوری آب‌های ژرف، مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد:


الف) کار مطالعات تا مرحله نهایی بنابر صلاحدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه یابد.


ب) سازمان برنامه و بودجه نسبت به تأمین منابع اعتبار طرح اقدام لازم را مبذول نماید.


ج) باتوجه به ماهیت وظیفه‌ای معاونت علمی و فناوری برای توسعه فناوری‌ها، نسبت به تغییر و تحول چاه اکتشافی سیستان 1، به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام شود.


د) به‌منظور تکمیل مطالعات اولیه لازم است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به حفاری سه حلقه چاه تمدید(توصیفی) در محدوده مطالعاتی سیستان اقدام نماید.



چاه تمدیدی


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته