دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1397 - 13:12
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد؛

ارتباط و همکاری‌های علمی بین‌المللی با دانشگاه‌های دنیا نیاز آموزش عالی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز دانشگاه‌های کشورتقویت، توسعه ارتباط و همکاری‌های علمی بین‌المللی است که ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی می‌تواند یکی از راه‌های برقراری این ارتباط باشد.
کد خبر : 294521

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدرضا عارف صبح امروز در نشستی که با حضور غلاملی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات رئیسه دانشگاه گیلان و جمعی از روسای دانشکده‌های دانشگاه برگزار شد شرکت کرد.


عارف در این نشست با اشاره به راهبرد آموزش عالی ایران در چهار دهه گذشته، به نقش استان و دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاه مادر اشاره کرد و گفت: نیاز دانشگاه‌های امروز مبنی بر تقویت و توسعه و ارتباط همکاری‌های علمی بین‌المللی است که ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی می‌تواند یکی از راه‌های برقراری این ارتباط باشد.


وی بافت و شرایط اقلیمی استان گیلان و همجواری با کشورهای حاشیه دریای خزر را در کنار ظرفیت‌های علمی، موقعیتی مناسب برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی دانست.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به موضوع ارتباط با صنعت عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید در زمینه ارتباط با صنعت با برنامه‌ای مدون و منسجم حرکت و این ارتباط را با سایر بخش‌های جامعه نیز دنبال کنند.


در ابتدای این نشست احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان ضمن ابراز خرسندی از حضور عارف در جمع دانشگاهیان دانشگاه گیلان ابراز امیدواری کرد که در دوره ریاست وی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، قوانینی راهگشا در حوزه علم و فناوری تصویب شود.


وی به ارائه گزارشی از روند علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه گیلان پرداخت و ارتقاء کیفیت و تقویت ارتباط با جامعه، صنعت و ارتباطات بین‌المللی را از اولویت‌های برنامه‌های دانشگاه گیلان برشمرد.


لازم به ذکر است پس از این نشست، اعضای جلسه با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی داشتند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته