دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1397 - 07:45
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

استان چهارمحال و بختیاری باید وضعیت مطلوب‌تری در توسعه علمی و فناوری کشور داشته باشد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: استان چهارمحال و بختیاری باید وضعیت مطلوب‌تری در توسعه علمی و فناوری کشور داشته باشد.
کد خبر : 296243

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه شهرکرد، کارگروه آموزشی، تحقیقات، فناوری و نوآوری با حضور رییس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، جمعی از معاونین و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.


در این کارگروه محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بررسی وضعیت نظام آموزش عالی کشور طی سالهای گذشته پرداخت و تصریح کرد: در گذشته خدمات بسیاری در حوزه آموزش عالی کشور انجام گرفته است و اگر چه در برخی مقاطع رشد قابل توجهی داشته است اما در مقاطعی هم متوقف شده است، با این وجود باید از رشد کمی رشته‌ها و مراکز آموزش عالی کاسته شود و بر رشد کیفی این رشته‌ها تمرکز کرد.


وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تحصیلات تکمیلی آموزش عالی چهارمحال و بختیاری در وضعیت بهتری نسبت به رشته‌های فنی و کاربردی این استان قرار دارد، اظهار کرد: کمبود اساتید و اعضای هیات علمی از چالش‌های نظام آموزشی است، به‌طوری که نسبت جمعیت اساتید به دانشجویان در مراکز آموزش عالی این استان بطور متوسط یک به ۴۰ است.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه گفت: شاخص‌های آموزش در چهارمحال و بختیاری وضعیت خوبی دارد و بر این باور هستیم که برای رسیدن به شاخص‌های مطلوب در چهارمحال و بختیاری فاصله داریم که در جلسات مختلفی که در شهرستان‌های استان در این سفر برگزار می‌شود به این امر رسیدگی خواهد شد.


عارف تصریح کرد: امیدواریم با کمک نمایندگان استان و مسئولان بتوان پیگیری لازم را انجام داد تا استان وضعیت مطلوب‌تری را در توسعه علمی و فناوری کشور داشته باشد.


نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: به منظور رفع چالش‌های آموزش عالی چهارمحال و بختیاری، نتیجه بازدید دو روزه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و پیشنهادات مسئولان بومی این استان جمع‌آوری و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌شود.


عارف در ادامه اولویت کشور را مسائل اقتصادی دانست و گفت: امید است این جنگ اقتصادی هم مشابه جنگ های گذشته با همیاری و همدلی مردم و تلاش مسئولان و دولت مردان پشت سر گذاشته شود. هم بستگی، همدلی و انسجام ملی از موارد مورد نیاز به منظور گذر از مشکلات است و لازم است با کنار گذاشتن اختلاف‌نظرها و رقابت‌ها در راستای رسیدن به این مهم تلاش کنیم و امید است با پیروزی در این جنگ اقتصادی شاهد جهش مجدانه در توسعه و پیشرفت در بخش‌های اقتصادی بوده و بیش از پیش پاسخگوی نیازهای مردم باشیم که این مهم با توسعه علم، فناوری میسر خواهد شد.


گفتنی است، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و برخی معاونین و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری به منظور بررسی وضعیت آموزشی استان، ۲۶ و ۲۷ تیرماه در استان چهارمحال و بختیاری حضور دارند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته