دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد خوی:

نام و یاد 16 آذر را باید برای همیشه زنده نگه داشت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی 16 آذر را یادآور روز نفرت جامعه علم و اندیشه از استعمار دانست و گفت: نام و یاد 16 آذر را باید برای همیشه زنده نگه داشت.
کد خبر : 342128
photo_2018-12-05_21-50-31.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، محبوب مهدویان در مراسم 16 آذر و روز دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی خوی گفت: 16 آذر، یادآور روز نفرت جامعه علم و اندیشه و خروش دانشگاه و دانشگاهیان بر تبانی استبداد و استعمار برای تحقیر این ملت و این سرزمین است که نام و یاد آن را باید برای همیشه زنده نگه داشت.


وی با مروری بر کودتای 28 مرداد 1332 افزود: به دنبال این حوادث، نهضت عظیمی مقابل استبداد و استکبار شکل گرفت و با شهادت سه دانشجوی عزیز این روز به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان در برابر استبداد و استعمار در تاریخ ایران سرافراز ثبت شد.


در بخش دیگری از این مراسم که به همت کانون دانشجویی هدف و دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد خوی برگزار شد، معاون فرهنگی و دانشجویی واحد خوی با تقسیم‌بندی تحرکات استکبار جهانی با محوریت آمریکا به دو بخش  تبلیغ اسلام آمریکایی و مقابله با جنبش‌های اسلامی گفت: شاخص‌های اسلام آمریکایی عبارتست از اسلام سازشکار و اسلامی که آلت دست دشمنان اسلام است و به ترویج جدایی دین از سیاست می‌پردازد و عدم درک و شعور سیاسی را در مسلمانان رواج می‌دهد.


رضا پورمقدم در خصوص مقابله با جنبش‌های اسلامی به فعالیت استکبار در راستای ایجاد اسلام هراسی و تغییر مسیر بیداری مسلمانان اشاره کرد و ایجاد داعش در سوریه و عراق و جنگ یمن را دو نمونه از مقابله با الگوی اسلامی و ایجاد اسلام فرمایشی وهابی دانست.


وی وظیفه تشکل‌ها و جریان‌های دانشجویی را اخلاق مداری، بصیرت و آزادگی دانست و افزود: دانشجوی امروز به قول مقام معظم رهبری در عرصه علم و فرهنگ و سیاست آتش به اختیار است و به بیان شهید مظلوم بهشتی دانشجو به مثابه مؤذن جامعه است که اگر خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود.


اهدای جوایز و لوح به دانشجویان برتر و دانشجویان شرکت‌کننده در اردوهای جهادی، اجرای تئاتر طنز و فیلم مستند از دیگر بخش‌های این مراسم بود.


 انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته