دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1397 - 19:35
طلایی‌نیک عنوان کرد:

هواپیمای جنگنده کوثر محصول همکاری 22 دانشگاه و 74 شرکت دانش‌بنیان

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، هواپیمای جنگنده کوثر را محصول همکاری 22 دانشگاه ایران و 74 شرکت دانش‌بنیان دانست.
کد خبر : 331868
13940229_122331_229_رضا طلایی نیک گرد.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از پرند، سردار رضا طلایی‌نیک ظهر امروز در مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند درباره روز دانشجو و اهمیت این روز اظهار کرد: چهار ماه  بعد از کودتای 28 مرداد سال 32 واکنشی که دانشجویان پیشگام و مبارز دانشگاه تهران در اعتراض به سفر نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران داشتند، نشان داد که هرچند دوران خفقان از سرگرفته شده؛ اما حق‌طلبی و آزادیخواهی و مبارزات دانشجویی از بین نرفته است.


وی افزود: جنبش دانشجویی در 65 سال گذشته هرچند افت و خیزهایی داشته است؛ ولی همیشه روند بالندگی و روبه‌رشدی را طی کرده، به‌گونه‌ای که در انقلاب اسلامی شاهد بودیم که اگر دانشگاه و حوزه پیشگام  نمی‌شدند، این انقلاب عظیم تاریخی به پیروزی نمی‌رسید.


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند ادامه داد: درست است که همه توده‌های مردم نقش‌آفرینی کردند؛ اما نقش راهبری و پیشگامی را دو قشر روحانیت و دانشگاهی بر عهده داشتند و پیام‌های حضرت امام (ره)  را وقتی می‌بینیم مخاطب اول پیام‌ها این دو قشر است؛ چون نقش دانشگاه و نقش حوزه نقشی راهبری و هدایت‌کننده است.


معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروزه جزء 10 کشور برتر دنیا در بسیاری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دفاعی و نظامی هستیم و این دانش فنی و فناوری‌های پیشرفته فقط محصول بخش نظامی ما نیست. 


طلایی‌نیک اظهار کرد: هواپیمای جنگنده کوثر که دو ماه پیش بهره‌برداری شد، این جنگنده را رسانه‌های بیگانه تکذیب کردند؛ اما وقتی 20 روز پیش خط تولیدش در اصفهان راه‌اندازی شد، آنها سکوت کردند و دیدند که نمی‌توانند این پیشرفت را انکار کنند.


هواپیمای کوثر 11 هزار قطعه تولید ساخت داخلی دارد


وی با بیان اینکه این هواپیما محصول همکاری 22 دانشگاه ایران و 74 شرکت دانش‌بنیان است، ادامه داد: هواپیمای کوثر 11 هزار قطعه تولید ساخت داخلی دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های ما کمک کردند؛ به همین دلیل تحریم بر ما اثر ندارد. 


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آمریکا با همه خصومت جرئت تعرض نظامی به ما ندارد برای اینکه پشتوانه ما دانشگاه است، پشتوانه ما جریانات علمی – پژوهشی داخل کشور است. 


طلایی‌نیک افزود: جنبش دانشجویی باید چند زیرساخت داشته باشد تا اثربخشی و کارایی خودش را در تحولات حفظ کند. نخست زیرساخت فکری اعتقادی است؛ چون جنبش دانشجویی تحول‌زا و به‌دنبال تغییر است، دوم اینکه توانمندی علمی و تخصصی باید جریان داشته باشد؛ چون دانشجو به آخرین دستاوردهای علمی و  پژوهشی دسترسی دارد و یک توانمندی بیشتری نسبت به دیگران دارد، امروزه اگر صنعت ما مشکلات دارد؛ چون پیوند دانشگاه و صنعت نهادینه نشده است.


وی اظهار کرد: سوم اینکه ما باید تشکل‌های دانشجویی را تنگ‌نظرانه نگاه نکنیم و به فرموده رهبر معظم، دانشجو و جنبش دانشجویی باید نقد منصفانه داشته باشد و نقدپذیری دلسوزانه هم داشته باشد و قدرت پذیرش نقد را داشته باشد.


در ابتدای مراسم سیدعبدالله میرغیاثی رئیس واحد دانشگاهی پرند و رباط کریم اظهار کرد: 16 آذر روز بزرگی است و همه می‌دانند نقش بسیار مهم دانشجو در انقلاب‌های ایران از زمان مشروطه وجود داشته است. دانشجویان همواره نقش بسیار مهمی در کنار علما، تجار، کسبه، اندیشمندان زمان حتی زمان جنگ تحمیلی و دولت‌های مختلفی که نظام جمهوری اسلامی به خود دیده داشته است.


انتهای پیام/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته