دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1397 - 16:57
فرماندار ممسنی:

16 آذر روز ایستادگی دانشجویان در برابر استعمار سلطه‌گر بود

فرماندار ممسنی گفت: 16 آذر روز استقلال‌طلبی و ایستادگی نخبگان و دانشجویان در برابر استعمار سلطه‌گر بود و روزی تاریخی برای دانشجویان محسوب می‌شود.
کد خبر : 331757
IMG_4657.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ممسنی، داود ایوبی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت 16 آذر روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی برگزار شد، گفت: این روز، روز استقلال‌طلبی و ایستادگی نخبگان و دانشجویان در برابر استعمار سلطه‌گر بود و روزی تاریخی برای دانشجویان محسوب می‌شود.


وی افزود: 16 آذر به این دلیل به‌روز دانشجو نام‌گذاری شده چون این روز به یاد سه دانشجویی است که در اعتراض به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به کشورمان پس از کودتای ننگین 28 مرداد به شهادت رسیدند.


نماینده سیاسی دولت در ممسنی در خصوص برگزاری نشست‌ها و جلسات بزرگ فرهنگی، سیاسی و آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی تصریح کرد: اصولاً خواست و جوهره من دانشجویی است و دوست دارم کارها و عملکردم در این راستا انجام شود و نتیجه بگیرم چون دانشجو پرتلاش است و امید و برنامه دارد و برای رسیدن به برنامه‌های خود تلاش می‌کنند.


ایوبی گفت: مدعی هستیم که ممسنی بیشترین جمعیت دانشجویی در کشور به‌تناسب جمعیت را دارد و این ادعای کمی نیست و افتخار است که بین 445 شهرستان در کشور این افتخار نصیب شهرستان ما شده است و این نشانه بلوغ فکری، دانایی و تلاش و کوشش گذشتگان ما در قالب دبیر، معلم و استاد بوده که برای پویا ماندن و ثمردادن تلاش خودشان هزینه کردند و نتیجه گرفتند و شهرستان ممسنی دانشگاهی شدن شهرستان در کشور و حداقل در استان فارس هست و اگر دانایی، علم و تحصیلات عالی را از شهرستان ممسنی بگیرند به تبع آن خیلی از جایگاه‌های سیاسی، فرهنگی، لشکری و امنیتی در کشور از بین می‌رود.


وی خاطرنشان کرد: مشارکت سیاسی یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های دانشجویی کشور است که مقام معظم رهبری همراه بر ضرورت فعالیت سیاسی دانشجویان و شرکت فعال آنها در مباحث سیاسی و فرهنگی روز و دانشگاه‌ها تأکید داشته‌اند.


فرماندار ممسنی افزود: تبیین دقیق سیاسی بودن دانشجو موضوعی است که همراه در بیانات رهبر معظم انقلاب آشکار است و همواره بر آن تأکید دارند.


به گزارش آنا، در پایان برنامه‌هایی از قبیل تئاتر دانشجویان، مولودی‌خوانی اسماعیل بیرونی و قرائت بیانه توسط میلاد زارع خفری مسئول کانون اندیشه‌سازان دانشگاه برگزار شد و  به 10 نفر از دانشجویان فعال فرهنگی هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته