دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کریمی مطرح کرد:

مرکز دانش‌پژوهان شاهد مصمم به اثبات حقانیت جانبازان شیمیایی

مدیرکل مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر گفت: در راستای اثبات حقانیت جانبازان شیمیایی به تمام دنیا از تمام ظرفیت و توان خود استفاده می‌کنیم.
کد خبر : 331513
636758209953364591_md.jpg

اسلام کریمی در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: با تلاش و همت مرکز دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر و همکاری تشکل‌های مردم نهاد جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع مقدس، جانبازان معزز شیمیایی در کنفرانس لاهه در کشور هلند، حضور چشمگیر و پررنگی داشته‌اند تا به تمام مدعیان حمایت از حقوق بشر و مبارزه با سلاح‌های شیمیایی، درد و رنج شیمیایی شدن را از نزدیک و نفس به نفس درک کنند.


مدیرکل مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر بیان کرد: با توجه به ظرفیت و توان علمی و تخصصی مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر و دغدغه رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران در رسیدگی به امور جانبازان شیمیایی، برنامه‌های ویژه‌ای را برای کاستن از دردها و آلام این سینه سوخته‌گان ولایت داریم. با تعامل باسازمان‌هایی مانند محیط زیست، شهرداری و نهاد‌های اجتماعی دنبال تسهیل امور زندگی برای این جانبازان عزیز هستیم.


کریمی اظهار کرد: کار فرهنگی برای جانبازان شیمیایی را در چند حوزه سازمانی، ملی و بین‌المللی دنبال می‌کنیم، آگاه سازی جامعه در سطح ملی و بالاتر از آن در سطح منطقه‌ای و بین المللی مظلومیت و حقانیت جانبازان شیمیایی را به اثبات می‌رساند چراکه جانبازان شیمیایی از مظلومیت خاصی برخوردار هستند.   


 وی گفت: در میان جانبازان شیمیایی، جانبازانی هستند که بیشتر از سی  سال با ریه‌های سوخته نفس می‌کشند و  صدای تنفس‌شان جزیی از آهنگ زندگی‌شان شده است. بنیاد شهید و امور ایثارگران با تمام تلاش و توان خود نسبت به برگزاری اردو‌های سلامتی و تفریحی و پایش سلامت جانبازان شیمیایی در مناطق عاری از آلودگی کشور اقدام خواهد کرد تا در حین قرار‌ گرفتن در محیطی سالم، سلامتی جانبازان شیمیایی نیز بررسی و مورد پایش قرار گیرد.


 کریمی ادامه داد: همان طوری‌که تمام ما به عنوان جامعه برای داشتن زندگی آرام و با امنیت، مدیون جانبازان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر هستیم، به همان اندازه در مقابل سلامتی جانبازان معزز شیمیایی باید حساس و مؤثر باشیم، شاید با  استفاده از وسایل نقلیه عمومی بتوانیم تنفس هوای آلوده را برای کودکان، سالمندان، و جانبازان شیمیایی راحت‌تر کنیم.


انتهای پیام/4100    


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته