دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1397 - 06:17
همراه با جنبش دانشجویی/

دهقان: دانشجویان پرچمدار شفافیت در کشور باشند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت خواست افکار عمومی ملت ایران است، چه کسانی غیر از دانشجویان باید پرچم این مطالبه عمومی را بلند کنند؟!
کد خبر : 331143

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به فرارسیدن 16 آذر و نقش قابل توجه دانشجویان در شکل‌گیری تحولات انقلاب اسلامی، با انتقاد از اینکه جنبش دانشجویی در این سال‌ها به شدت خموده شده، اظهار کرد: تجربه تاریخی می‌گوید هرگاه جریان‌های غرب‌گرا در کشور حاکم می‌شوند به‌نحوی طراحی می‌کنند که جریان‌های دانشجویی را در دانشگاه‌ها خاموش کنند.


وی با بیان اینکه جریان دانشجویی نشاط و بالندگی کافی را ندارد، تصریح کرد: اکنون موضوعات زیادی در کشور وجود دارد که پرچم آن باید در اختیار جنبش دانشجویی باشد، اما متأسفانه کمتر شاهد تحرک‌های دانشجویی هستیم.


عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت مسئله‌ای است که پرچمش همواره در دست جنبش دانشجویی بوده، ولی اکنون جریان‌های دانشجویی یا خاموشند و یا بالندگی کافی را ندارند و فقط گاهی سوسویی از آنان دیده می‌شود. این در حالی است که دانشجویان ذاتاً متقاضی عدالت هستند و کشور باید در تحقق عدالت متأثر از خواست جریان دانشجویی باشد.


نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مفاسد مختلفی اطراف برخی مقام‌ها شکل گرفته و برادران برخی مقام‌های ارشد دولت متهم به فساد هستند، تأکید کرد: چه کسی باید از قوه قضائیه بخواهد پرونده‌های مفاسد وابستگان به مقام‌های ارشد دولت را رسیدگی کند و خواستار شفافیت باشد؟


دهقان با تأکید براینکه شفافیت خواست افکار عمومی ملت ایران است، اضافه کرد: مقاومت در برابر شفافیت زیاد است؛  تقاضا کردیم رأی نمایندگان شفاف باشد، از سوی دیگر پیگیر شفافیت و رسیدگی به اموال مسئولان بودیم و سال‌ها در این مورد مبارزه کردیم، ولی کار هنوز به نتیجه نرسیده است، همچنین معتقدیم تمام قراردادها باید شفاف باشد و در ماده 9 قانون برنامه ششم توسعه بر این امر تأکید کردیم، اما چه کسانی باید پرچم این مطالبه عمومی برای تحقق شفافیت در نظام سیاسی و اداری کشور را بلند کنند؟


وی خاطرنشان کرد: این خمودگی در جریان دانشجویی بی‌ارتباط با حاکمیت جریان غرب‌گرا نیست. البته از جریان‌های دانشجویی که خود را وابسته به قدرت کرده‌اند انتظاری نداریم. چرا که معتقدیم آنان جایگاه خود را تنزل داده و برای خوشامد اصحاب قدرت، تن به سکوت داده‌اند؛ ولی از تشکل‌هایی که همچنان مدعی آزادگی هستند و  به مناصب قدرت طمعی ندارند و شرایط محدودشان نکرده و همچنان برای پرچمداری خواسته‌های مردم احساس مسئولیت می‌کنند انتظار داریم با جدیت بیشتری وارد صحنه شوند و بدون وابستگی به هیچ جریان سیاسی خود را وامدار ملت بدانند.


دهقان تصریح کرد: این به معنی بسترسازی برای شورش‌های اجتماعی نیست؛ طبیعتاً جنبش دانشجویی کارش مطالبه‌گری همراه با منطق، شور و شعور است.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تأکید بر اینکه جنبش دانشجویی باید هوشیار و مراقب باشد کاری نکند که دشمنان از عمل آنان سوءاستفاده کنند، خاطرنشان کرد: جنبش‌های دانشجویی اصیل غیروابسته باید وارد میدان شوند، جلسات روشنگری برگزار و حقایق را برای مردم بیان کنند. مناظره کنند و مسائل را به‌صورت شفاف و صحیح به جامعه منتقل کنند.


انتهای پیام/4034/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته