دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1397 - 06:24
کبیری در گفتگو با آنا:

دولت راهكارهای ایجاد شفافیت را در قالب لایحه به مجلس بیاورد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دولت خواست برای ایجاد شفافیت در بخش‌های مختلف کشور راهكارهای خود را در قالب لایحه به مجلس بیاورد.
کد خبر : 347476
636027134572860864.jpg

سیدتقی کبیری در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه شفافیت از اولویت‌دارترین اصول در حوزه‌های گوناگون کشور خصوصاً در بخش اقتصادی است، اظهار کرد: فراکسیون شفافیت با همین منظور در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شده که تاکنون هم کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه شفاف بودن اطلاعات و عملکردها در حوزه‌های مختلف نیازمند ابزار است، افزود: تکنولوژی روز یکی از ضروریات قرار دادن اطلاعات در اتاق شیشه‌ای است. ما بدون تکنولوژی نمی‌توانیم در حجم گسترده و پیچیده‌ای از اطلاعات و عملکردها شفافیت ایجاد کنیم.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند با بهره‌گیری از سیستم‌های جدید الکترونیکی و آماده کردن زیرساخت‌های لازم عملاً شفافیت را در جامعه اجرا کند.


کبیری با اشاره به اینکه در مسائل ارزی و ثبت‌ سفارش‌ها گاهی دیده شده چند میلیارد دلار جابه‌جا می‌شود و مشخص نیست کجا رفته است، یا اینکه معاون ارزی بانک مرکزی اعلام می‌کند 15 میلیارد یورو بازگشت داده شده، همگی در سایه بهره‌گیری از تکنولوژی است، تأکید کرد: این تکنولوژی سریع و دقیق اطلاعات را رصد و دسته‌بندی می‌کند و مانع ورود بخش‌های سلیقه‌ای می‌شود. 


عضو فراکسیون شفافیت مجلس خاطرنشان کرد: در ساختار فیزیکی نظارت بخش‌های متنوعی داریم اما گاهی تناقض‌هایی میانشان دیده می‌شود؛ لذا شفافیت سیستم الکترونیکی جزو ضروریات است که خوشبختانه در بخش‌هایی هم اتفاق افتاده است.


نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت برای رسیدن به شفافیت راهكارهای خود را در قالب لایحه به مجلس بیاورد، چون اگر این راهكارها در قالب طرح‌ عنوان شود، شامل اصل 75 شده و شورای نگهبان ایراد بار مالی به آن وارد می‌کند؛ لذا وزارت ارتباطات و دولت به‌دلیل اینکه بخش‌های تخصصی این امر را دارند، می‌توانند با نگاه تخصصی آن را در قالب لایحه به مجلس ارائه دهند، مجلس هم قطعاً از این لایحه‌ استقبال می‌کند چون بازوی نظارتی مجلس با وجود چنین لوایحی تقویت می‌شود.


انتهای پیام/4034/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته