دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1397 - 14:22

نتایج مسابقات نقاشی دانش‌آموزان سما استان گیلان اعلام شد

سومین دوره مسابقات نقاشی سراسری دانش‌آموزان سما با موضوع « قصص، پیام‌ها و سورقرآن» در دو سطح دانشگاه آزاد اسلامی و استان گیلان برگزار شد.
کد خبر : 331008
اعلام نتایج مسابقات نقاشی سما استان گیلان1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، دبیر‌ شورای‌ نظارت و هماهنگی‌ سما استان‌ گیلان  بیان‌کرد: به‌منظور استعدادیابی، پرورش و هدایت استعدادهای فرهنگی و هنری دانش‌آموزان و آشنایی آنان با پیام‌ها و قصص قرآن سومین دوره مسابقات نقاشی دانش آموزان سما با موضوع « قصص، پیام‌ها و سوره‌های قرآن» در دو سطح واحدی و استان برگزار شد.


محمد نیک‌پسند کاربردی‌کردن پیام این مسابقات در سبک زندگی دانش آموزان سما از اهداف این مسابقه برشمرد و افزود: با تبلیغات میدانی و همسویی اولیا و مربیان، انگیزه لازم برای شرکت در این مسابقات به وجود آمد و در یک رقابت سالم، سومین دوره مسابقات نقاشی سراسری دانش آموزان سما با موضوع «قصص، پیام‌ها و سوره‌‌های‌قرآن» در دو سطح واحد و استان برگزار و برای رقابت در سطح کشور داوری شدند.


مریم رئوف کارشناس آموزشی، فرهنگی و هنری شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان نیز اظهار کرد: سما استان گیلان به‌دنبال ایجاد فضایی صمیمی با قرآن کریم است که دانش‌آموزان خود را با مفاهیم و شخصیت‌های قرآنی آشنا کند تا با تأثیرگرفتن از قصه‌ها و نکات ناب قرآنی در قالب خواندن و  شنیدن قصه‌های قرآنی، لحظاتی خوش در سبک زندگی دانش آموزان فراهم شود.


رئوف با بیان اینکه در مجموع 98 اثر نقاشی از دانش‌آموزان سما استان گیلان به دبیرخانه شورای‌نظارت و هماهنگی ارسال شد، گفت: 50 اثر در مقطع ابتدایی دختران و پسران، 28 نقاشی در متوسطه دوره اول و 20 اثر نقاشی در متوسطه دوره دوم از دانش‌آموزان دختر و پسر سما استان به دبیرخانه این مسابقات ارسال شد.


کارشناس آموزشی، فرهنگی و هنری شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان با اشاره به اینکه نقاشی‌های دانش آموزان در قطع A3  با تکنیک و ابزار آزاد انجام شد، افزود: نقاشی‌های ارسال شده از واحد‌های سما استان گیلان با استفاده از سه داور تخصصی، انتخاب و رتبه‌های اول تا سوم هر مقطع تحصیلی موفق به دریافت تقدیر‌نامه از دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان و جوایز نقدی بر اساس بخشنامه شدند.


وی گفت: در این مسابقات در مقطع ابتدایی پرنیان‌غلامی از واحد لاهیجان، سما‌ فرامین از سیاهکل و مهسا‌ پور‌هاشم از لنگرود رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.


رئوف ادامه داد: روناز‌ ساسانیان از آستارا،  مبینا‌ حسین پور از  رشت و آیلار شرقپور از  آستارا  در متوسطه دوره اول حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.


وی با بیان اینکه در مقطع متوسطه دوره دوم هیچ‌یک از آثار ارسال شده امتیاز و شاخص‌های لازم را برای مسابقات کشور کسب نکردند، تصریح کرد: دانش‌آموزانی که نقاشی آنها حائز رتبه نخست شدند به مسابقات کشوری ارسال خواهند شد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته