دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار کوثری:

تفکر وابستگی به غیر خود رهایی‌بخش نیست

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه گفت: شهدای انقلاب و دفاع مقدس الگوهای زنده‌ای برای جامعه هستند. شهدا رفتند که وابسته نباشیم. تفکر وابستگی رهایی‌بخش نیست.
کد خبر : 330870
151487725618534700.jpg

سردار اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، گفت: فلسفه شهادت و دفاع مقدس بر پایه سازگاری و کوتاه آمدن در مقابل دشمنان بنا نشده است. شهادت، ایثار و دفاع مقدس همچنان باقی است و اگر ذره‌ای در مقابل دشمنانِ نظام و انقلاب کوتاه بیاییم، آنها پیشروی خواهند کرد.


وی بیان کرد: در ادامه راه شهدا و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کار‌های فرهنگی بسیاری انجام گرفته است؛ از قبیل فیلم، کتاب، شعر، داستان  و ادبیات دفاع مقدس نیز با توجه به ظرفیت بالای شهدا بسیار جای کار دارد و لازمه پرداختن به این ادبیات بیشتر از پیش احساس می‌شود.


جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه اظهار کرد: در ابتدا که جنگ به ما تحمیل شد، ما نیروهای آموزش دیده‌ای نداشتیم و تنها برای دفاع از دین و مملکت به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتیم و در طول زمانی کم با توکل به‌ خدا و اخلاصی که در عمل وجود داشت، جوانی 22 ساله مانند غلامعلی پیچک به فرماندهی می‌رسید و مانند یک نظامی کارآزموده  به قلب دشمن نهیب می‌زد.


کوثری بیان کرد: شهدا الگو‌های زنده‌ای در جامعه هستند که با نگاه به آنها متوجه می‌شویم، می‌توانیم در مقابل تمام فشارها و دشمنی‌ها استقامت کنیم و با سربلندی از تمام ناملایمات بیرون بیاییم. در زمان دفاع مقدس با کمترین امکانات مقاومت کردیم، شهید دادیم، اما ذره‌ای از خاک مملکت را به دشمن ندادیم. 


وی اظهار کرد: تفکر وابستگی، رهایی‌بخش نیست و با کوتاه آمدن در مقابل خواسته‌های دشمن هرگز به کمال و رهایی نخواهیم رسید. پیروزی و کمال در جامعه اسلامی با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری و امام راحل، با استقامت در برابر دشمنان و الگو قرار دادن زندگی شهدای دفاع مقدس امکان‌پذیر است و الگو قرار دادن شهدا در زندگی روزمره تنها با شناخت این شهدا و سرداران از طریق امور فرهنگی امکان بهتری پیدا می‌کند.


انتهای پیام/4100/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: سردار کوثری شهدا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته