دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1397 - 13:39

حمایت چین از ولیعهد عربستان

رئیس‌جمهور چین در دیدار با ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرد که از سیاست‌های وی حمایت خواهد کرد.
کد خبر : 330299
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از چاینینگ‌پست، «شی‌جین‌پینگ» در دیدار «محمد بن‌سلمان» از وی باوجود دست داشتن در پرونده قتل «جمال خاشقجی» فعال مخالف سعودی حمایت کرد.


دیدار رئیس‌جمهور چین و ولیعهد عربستان در حاشیه اجلاس سران کشورهای گروه 20 در بوینس‌آیرس پایتخت آرژانتین انجام شد. «پینگ» دراین‌ دیدار از سرمایه‌گذاری چین در عربستان حمایت کرد و افزود: «ثبات، سنگ بنای رفاه و پیشرفت در منطقه است.»


در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه چین منتشر کرد، بدون توجه به جنگ‌افروزی عربستان در منطقه و نقش آن در بحران یمن، آمده است: «چین قاطعانه از عربستان سعودی در تلاش برای رشد اقتصادی، اصلاحات اجتماعی و موضوعاتی که بر مبنای منافع دوجانبه است، حمایت می‌کند».


خبرگزاری رسمی عربستان (واس) درباره این دیدار گزارش کرد: «در دیدار بن‌سلمان و پینگ درباره همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه سرمایه‌گذاری مبتنی بر چشم‌انداز 2030، تنوع‌سازی درآمد این کشور و نیز پروژه راه ابریشم جدید تبادل‌نظر شد.»


این دیدار درحالی انجام شد که «محمد بن‌سلمان» در پرونده قتل «خاشقجی» و جنگ یمن به‌شدت از سوی جامعه جهانی مورد انتقاد قرار گرفت و احتمال تحریم‌های جهانی علیه وی وجود دارد. همچنین بسیاری از کارشناسان سیاسی احتمال عزل وی را مطرح کرده‌اند. تبعات این فشارها را می‌توان در انزوای ولیعهد سعودی در اجلاس گروه 20 مشاهده کرد که بسیاری از رهبران جهان ازجمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیدارشان را با وی لغو کرده‌اند.


انتهای پیام/4033/4093/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته