دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1396 - 12:47

چین به دنبال گسترش نفوذ خود در عربستان

چین و عربستان سعودی موافقت کرده‌­اند پیوندهای اقتصادی و صنعتی خود را در زمینه­‌های مختلف گسترش دهند.
کد خبر : 204298

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزای شینهوا، ژانگ گائولی معاون نخست وزیر چین با خالد الفالح وزیر انرژی، صنایع و معادن عربستان دیروز (27 مرداد) در پکن دیدار و موافقت کردند ظرفیت­‌های صنعتی و همکاری­‌های سرمایه‌گذارانه مشترک خود را افزایش دهند.


پس از این دیدار ژانگ گائولی گفت: «روابط چین و عربستان سعودی در مسیر توسعه همه‌­جانبه وارد شده است.» معاون نخست وزیر چین همچنین افزود که کشورش از تلاش­‌های عربستان سعودی برای حفظ ثبات و امنیت حمایت می­‌کند و مایل است در پروژه‌­های بزرگ در زمینه ظرفیت‌­سازی صنعتی و سرمایه‌گذاری دو جانبه، همکاری کند. ژانگ گائولی از آمادگی چین برای حمایت از عربستان سعودی در زمینه تنوع بخشی به اقتصاد خود خبر داد.


خالد الفالح وزیر انرژی، صنایع و معادن عربستان هم با اشاره به دوستی سنتی و تاریخی چین و عربستان سعودی، از افزایش همکاری‌های دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی استقبال کرد و این تلاش­‌ها را، در راستای اجرایی شدن سند «چشم انداز 2030 عربستان سعودی» و پیگیری استراتژی رشد و توسعه همه جانبه کشورش دانست.


قرار است معاون نخست وزیر چین هفته آینده به عربستان سعودی سفر کند. نمایندگان چین و عربستان سعودی در نشست­‌های دوجانبه‌ای که با حضور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برگزار خواهد شد، درباره چگونگی انجام پروژه­‌های همکاری مشترک در حوزه‌­های اقتصادی و صنعتی، رایزنی و تصمیم­‌گیری خواهند کرد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته