دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1397 - 11:44

کاشت 200 نهال لیموترش اصلاح شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان

200 اصله نهال لیموترش اصلاح‌شده در راستای طرح افزایش بخش مرکبات در مزرعه آموزشی- تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان غرس شد.
کد خبر : 330274
1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رودان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان صبح امروز در حاشیه کاشت 200 نهال لیموترش اصلاح شده در این دانشگاه با تأکید بر نقش مهم کشاورزی در شهرستان رودان گفت: این واحد دانشگاهی با ارائه خدمات فنی به کشاورزان این شهرستان فعالیت‌های خوبی در حوزه آموزشی و  پژوهشی و نیز در زمینه آزمایشگاهی انجام داده است.


حسن داوری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان با توجه به ظرفیت‌ها و منابع مختلف علمی و پژوهشی که دارد، برای افزایش سطح زیر کشت مرکبات اقدامات و تمهیدات مناسبی را اتخاذ کرده است و فعلاً 2 هکتار زیر کشت ارقام مختلف لیموترش رفته که از سال آینده  قسمتی از محصول آن برداشت خواهد شد.


عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه امروزه با صنعتی شدن جوامع بشری، درختان نقش مهمی در زندگی بشر ایفا می‌کنند، گفت: در همین راستا واحد رودان برای ارتقای سطح منابع طبیعی و افزایش منابع درآمدی جدید غیرشهریه‌ای،  اقدام به کشت درختان پرثمر و مفید کرده است.


رئیس واحد رودان اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان رودان منطقه قطب درخت لیمو در ایران محسوب می‌شود، در این راستا واحد رودان توانسته است از ظرفیت‌های مهم علمی و مزرعه‌ای که در اختیار دارد به نحو مطلوب استفاده کند.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته