دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار عباسقلی‌زاده:

سازش با آمریکا نتیجه‌ای جز پشیمانی ندارد

جانشین سپاه عاشورا گفت: مذاکرات ایران در سال‌های گذشته با غرب نشان داد سازش با آمریکا و غرب ثمره‌ای جز پشیمانی نداشته و باید مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد.
کد خبر : 329744
BC897F0B-314B-42C6-B24C-8E5B18D37F21.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بناب، سردار اصغر عباسقلی‌زاده در چهارمین یادواره شهدای دانشگاهی شهرستان بناب که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بناب برگزار شد، تصریح کرد: اگر به دقت به تاریخ اسلام نگاه کنیم مشخص خواهد شد که هر زمان از رهنمودها و خطوط امامان و ولی‌ امر تبعیت شده است، نتیجه‌اش عزت و سرافرازی برای امت اسلام بوده و هر زمان امت اسلامی در وظیفه خود قصور کرده و از رهنمودهای ولایت عدول کرده‌اند، دچار سرخوردگی و ضعف شده است.


وی با یادآوری تاریخ قاجار و دوران پهلوی عنوان کرد: در این دوران‌ها بدون اینکه تهدید خاصی متوجه کشور باشد بسیاری از سرزمین‌ها و مناطق کشورمان را به بیگانگان دادیم ولی در دوران دفاع مقدس علی‌رغم اینکه شرق و غرب بر علیه ما صف آرایی کرده بودند حتی یک وجب از ایران اسلامی را به دست دشمن ندادیم و این مهم مرهون تبعیت از ولایت و رشادت‌های مردم ولایتمدار ایران بود.


جانشین سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: رشادت‌های شهدا باعث عزت‌آفرینی برای امت اسلامی شده و امروز با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم، دشمن نتوانسته است به اهداف خودش دست پیدا کند.


وی با بیان خوی ستیزه‌جویی آمریکا و ذکر جنگ افروزی‌های این کشور در کشورهایی همچون ویتنام، افغانستان، عراق و جنگ‌های نیابتی منطقه خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، آمریکا رو به افول است؛ چراکه سنت الهی بر این امر استوار شده است.


عباسقلی‌زاده تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران توانست معادلات جهانی را  تغییر دهد و امروز شاهد این هستیم که حتی اروپا نیز در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا ایستادگی می‌کند.


جانشین سپاه عاشورا، عربستان سعودی را نماد کشورهایی دانست که به استکبار جهانی اعتماد کرده‌اند و به جای اینکه به‌عنوان کشور اسلامی مجری احکام الهی باشند؛ برای بقای خویش ثروت و منابع خود را در اختیار آمریکا قرار داده‌اند و هر روز نیز بیش از پیش مورد توهین، تحقیر و چپاول قرار می‌گیرند.


وی گفت: مذاکرات ایران در سال‌های گذشته با غرب نشان داد که سازش و مذاکره با آمریکا و غرب ثمره‌ای جز پشیمانی نداشته و باید  مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد و در این جبهه دانشگاهیان در خط مقدم قرار دارند و باید در جهاد علمی و شکستن تحریم‌های ظالمانه پیشگام باشند.


پیش از سخنان جانشین سپاه عاشورا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بناب سیدعبدالله حجتی عضو هیأت امنای دانشگاه آزاداسلامی استان آذربایجان شرقی با تبریک هفته بسیج؛ تفکر بسیجی را اصلی‌ترین مانع برای پیشروی دشمن دانست و تصریح کرد: روحیه و تفکر بسیجی تنها راه نجات امت اسلامی از سلطه جهان‌خوران است.


حجتی با بیان اینکه شهداء حق بزرگی بر گردن جامعه دارند، افزود: برگزاری چنین یادواره‌هایی یکی از ملزومات جامعه امروزی و بویژه جامعه دانشگاهی است تا ضمن شناخت فرهنگ ایثار و شهادت در ترویج آن کوشا باشد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته