دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1397 - 01:12

بسته اخبار کوتاه بامدادی

بسته اخبار بامدادی، سرخط چند خبر کوتاه را برای خواننده فرهیخته خبرگزاری آنا آماده کرده است.
کد خبر : 329525
636777290465485437_md.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، چند خبر کوتاه حوزه بین‌الملل طی روز گذشته به شرح زیر است:


* سفیر ایران در مسکو با معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و دو طرف در خصوص مقدمات دور بعدی مذاکرات صلح آستانه برای حل‌وفصل سیاسی مسائل سوریه گفتگو کردند.


* پلیس شهر لاهه یک جوان 16 ساله را که بدون گواهینامه سوار موتور پدرش شده بود، دستگیر  و به‌جای جریمه او را موظف کرد تا ماشین‌های پلیس را بشوید.


* رئیس‌جمهور آمریکا با لحنی تند به بزرگ‌ترین شرکت خودروساز آمریکا حمله کرده است. او گفت: «جنرال موتورز باید در داخل آمریکا خودرو تولید کند در غیر این صورت، با مشکل روبرو خواهد شد.»


* روزنامه المصور به نقل از منابع موثق از رشوه محمد بن‌سلمان که تونسی‌ها به سبب قتل وحشیانه خاشقجی به وی لقب «محمد ارّه» را داده‌اند به مقامات تونس برای موافقت با سفر وی به این کشور خبر داد.


* وزارت امور خارجه روسیه کاردار اوکراین در این کشور را به‌منظور ارائه توضیحاتی در خصوص تنش‌های اخیر در دریای سیاه احضار کرد.


* جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد برخلاف ادعای دولت، میزان مشارکت مردمی در انتخابات پارلمانی و شورای شهر حدود ۳۰ درصد بوده است.


* روزنامه وال‌استریت ژورنال: «آلمان و فرانسه برای راه‌اندازی مکانیسم ویژه مالی با ایران پا پیش گذاشتند.»


* اردوغان پس از دیدار با امیر قطر: «ترکیه اقدامات گسترده‌ای را برای شکستن محاصره و تحریم‌هایی که برادران قطری را هدف گرفته انجام داده است.»


* رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا علیه منافورت رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ به دادگاه شکایت و او را به دروغ‌گویی به FBI متهم کرد.


* مرکز حقوق و میراث بشر: «ائتلاف سعودی-اماراتی گرسنگی دادن را به‌عنوان ابزاری از ابزارهای جنگ سیستماتیک در یمن به کار گرفته است.»


* سخنگوی دولت انگلستان تنش‌های اخیر میان مسکو و کیف را تجاوزگری روسیه توصیف کرد.


* وزیر دفاع استونی خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شد.


* امانوئل مکرون: «صدای اعتراض‌ها را می‌شنوم اما طرح مالیات بر سوخت را کنار نمی‌گذارم.»


* دونالد ترامپ در توئیتر: «مکزیک باید مهاجران پرچم به دستی را که بسیاری از آن‌ها جنایتکاران ماهری هستند، به کشورهایشان بازگرداند. این کار را با هواپیما، اتوبوس یا هر راهی که می‌خواهید انجام دهید؛ اما آن‌ها وارد آمریکا نمی‌شوند اگر لازم باشد مرز را برای همیشه خواهیم بست. کنگره هزینه دیوار را تأمین کند.»


* بن کاردین، سناتور دموکرات : «سیاست‌های ترامپ باعث آشفتگی در مرز شده است. اینکه سیستم مهاجراتی ما باید اصلاح شود درست است اما این دولت هیچ تلاشی برای اصلاح نظام مهاجرتی نمی‌کند.»


* دونالد ترامپ با ارسال نامه‌ای به رؤسای کمیته‌های ویژه سنا و مجلس نمایندگان، متن راهبرد ملی مبارزه با تروریسم آمریکا را به آن‌ها ارائه کرد.


* وزارت امور خارجه مکزیک با ارائه یک یادداشت دیپلماتیک به دولت آمریکا، خواستار تحقیقات کامل در مورداستفاده از تسلیحات مهلک به سمت خاک مکزیک شد.


* ای‌بی‌سی: «جرد کوشنر مشاور و داماد دونالد ترامپ وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع آمریکا را زیر فشار قرار داد تا ارقام قراردادهای تسلیحاتی با عربستان را بزرگنمایی کنند.»


* دونالد ترامپ: «تنها توافق ممکن با پکن این است که چین اقتصاد خود را به روی رقابت با آمریکا باز کند؛ در غیر این صورت ممکن است بر تمامی واردات از چین تعرفه وضع کنیم.»


* دونالد ترامپ اعلام کرد: «آمریکا باید یک شبکه تلویزیونی دولتی داشته باشد که بتواند با خبرگزاری‌ها ازجمله CNN که در سراسر جهان مخاطب دارند رقابت کند.»


* مقتدی صدر رهبر جریان صدر در توئیتر: «من هرگز با تعیین افراد غیرمستقل به‌عنوان وزرای دفاع و یا کشور در کابینه عراق موافقت نخواهم کرد.»


انتهای پیام/4106/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته