دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1397 - 01:12

بسته اخبار کوتاه بامدادی

بسته اخبار بامدادی، سرخط چند خبر کوتاه را برای خواننده فرهیخته خبرگزاری آنا آماده کرده است.
کد خبر : 328999
636777290465485437_md.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، چند خبر کوتاه حوزه بین‌الملل طی روز گذشته به شرح زیر است:


* 62 هزار هکتار زمین سوخته، یک شهر نابودشده، 14 هزار خانه ویران‌شده، 85 انسان کشته‌شده، 200 انسان مفقودشده حاصل آتش‌سوزی مهیب در کالیفرنیا بوده است.


* ترامپ در توئیتر: «اروپا باید سهم عادلانه خود را در ازای حفاظت نظامی آمریکا بپردازد. اتحادیه اروپا طی سال‌ها از آمریکا در حوزه تجارت سوءاستفاده کرده و هم‌زمان به تعهدات نظامی خود در ناتو پایبند نبوده است. این شرایط باید به‌سرعت تغییر کند.»


* گشت مرزی آمریکا عبور و مرور در مرز مکزیک را به دلیل اعتراض و درگیری مهاجران در این منطقه متوقف کرد.


* بیش از 100 روزنامه‌نگار مصری با صدور بیانیه‌ای به سفر ولیعهد عربستان سعودی به این کشور اعتراض کردند.


* ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو فروند دیگر از جنگنده‌‌های «اف -۳۵» را از آمریکا تحویل گرفته است.


* ترامپ در توئیتر: «کمک‌های مالی بنیاد کلینتون 42 درصد کاهش یافته است که این نشان می‌دهد آن‌ها درگیر بازی غیرقانونی قدرت بوده‌اند. آن‌ها از طریق این بنیاد، نفوذ سیاسی خود را بر اساس مسائل مالی قرار دادند و به گفته اندرو مک کارتی، وزارت امور خارجه آمریکا در زمان تصدی هیلاری کلینتون در خدمت بنیاد کلینتون قرار داشت.»


* «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: «نتانیاهو نمی‌تواند با سفر به کشورهایی که مردمان فلسطین را نمی‌شناسند بر ما پیروز شود.»


* حزب دموکرات، تحقیقات درباره روابط مالی ترامپ با روسیه و عربستان سعودی را به جریان می‌اندازد.


* بحرین به‌طور رسمی از «ایلی کوهن» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی برای شرکت در کنفرانس جهانی «فناوری و ابتکار» در منامه دعوت کرد.


* سازمان عفو بین‌الملل در خصوص هرگونه مشارکت عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ با توجه به وضعیت حقوق بشری آن‌ها به فیفا هشدار داد.


* هزاران نفر برای ریشه‌کنی خشونت علیه زنان روبروی ساختمان دادگستری بروکسل در بلژیک دست به راهپیمایی زدند. راهپیمایان خواستار اقدام جدی‌تر سازمان‌های دولتی در این زمینه شدند.


* لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی در تازه‌ترین واکنش به قتل خاشقجی گفت: «بن‌سلمان دیوانه است؛ برای تحریم او تلاش می‌کنم.»


* در حالی که حدود چهار ماه تا انتخابات اوکراین زمان باقی‌مانده، به نظر می‌رسد پترو پروشنکو رئیس‌جمهور این کشور به دنبال تشدید تنش با روسیه است تا به‌واسطه آن مقبولیت مردم اوکراین را کسب کند.


* صدها نفر از مردم افغانستان در کابل با حرکت به‌سوی ارگ ریاست جمهوری اعتراض خود را به دستگیری فرمانده علیپور که چند روز قبل توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد، نشان دادند. ده‌ها نفر در این راهپیمایی زخمی شدند.


* مردم بلژیک برای نشان دادن نگرانی خود از آینده وضعیت محیط‌زیست و هشدار نسبت به تغییرات اقلیمی یک راهپیمایی نمادین برگزار کردند.


* دونالد ترامپ: «بازرس مولر ازنظر سیاسی به من کمک کرد؛ نباید این را بگویم ولی تحقیقات او جایگاه من را در انتخابات تقویت کرد.»


* چهارمین دور گفت‌وگوهای امنیتی افغانستان و هند در کابل برگزار شد. این نشست از سوی مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان برگزار شد و در آن شماری از مقامات سابق افغانستان و برخی دیپلمات‌های هند شرکت کردند.


* پادشاه بحرین در جریان دیدار با ولیعهد عربستان در منامه مدعی شد که عربستان کشور امنیت و عدالت بوده و بحرین در کنار عربستان می‌ایستد.


* وزیر امور خارجه آمریکا: «باید رابطه‌مان با عربستان سعودی را حفظ کنیم.»


* دو جت جنگنده سوخوی روسی که با خود بمب حمل می‌کردند در دریای بالتیک از روی یک کشتی نظامی بلژیک عبور کردند. این کشتی بلژیکی درواقع مرکز فرماندهی ناتو برای گردآوری مین‌های دریایی در منطقه است.


انتهای پیام/4106/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته