دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1397 - 01:12

بسته اخبار کوتاه بامدادی

بسته اخبار بامدادی، سرخط چند خبر کوتاه را برای خواننده فرهیخته خبرگزاری آنا آماده کرده است.
کد خبر : 328102
636777290465485437_md.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، چند خبر کوتاه حوزه بین‌الملل طی روز گذشته به شرح زیر است:


* بر اساس تازه‌ترین گزارش نشریه ایندیپندنت، ایران در کنار آلمان، سوئد، فرانسه، لهستان، چین، استرالیا و انگلیس در زمره امن‌ترین مقاصد گردشگری در جهان برای سال ۲۰۱۹ شناخته شد.


* روزنامه حریت ترکیه اعلام کرد: آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) یک نوار صوتی از ولیعهد عربستان سعودی در اختیار دارد که در آن محمد بن‌سلمان دستور می‌دهد جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی را هر چه سریع‌تر ساکت کنند.


* جیمز جفری فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه: «روسیه به دنبال روی کار آمدن یک دولت دوست در سوریه است، می‌خواهد پایگاه‌های نظامی‌اش در این کشور را حفظ کند و ما با این مسئله مشکلی نداریم.»


* جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلستان به ترزا می نخست‌وزیر این کشور هشدار داد: «طرح کنونی برای خروج از اتحادیه اروپا می‌تواند انگلستان را در تله‌ای شبیه به شرایط ترکیه گرفتار کند.»


* باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا: «عملکرد ترامپ در خصوص عربستان سعودی، آمریکا را به سطحی بسیار نامناسب تنزل داده است.»


* جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا: «نظامیان مستقر در مرز با مکزیک با نزدیک شدن ستونی از مهاجران می‌توانند در صورت بروز خشونت مداخله کنند اما آن‌ها فقط به باتوم مسلح هستند.»


* دوچرخه جهانگرد چینی پس از ۲۰ ماه رکاب زدن در مسافتی ۱۵ هزار کیلومتری به دور جهان در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن زوید بروکسل در بلژیک به سرقت رفت.


* سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که پاسخ و واکنش دولت اسلام‌آباد به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای تفهیم درست حقایق تاریخ به این کشور بود.


* وزارت امور خارجه مالدیو طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت مالدیو مذاکرات جهت ازسرگیری روابط دیپلماتیک خود با کشورهای ایران و قطر را آغاز کرده است.»


* جیمز ماتیس: «رزمایش کره جنوبی و آمریکا که قرار است در فصل بهار برگزار شود، برای جلوگیری از هرگونه صدمه به تلاش‌های دیپلماتیک با کره شمالی محدودتر می‌شود.»


* مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی که نشان‌دهنده ناخرسندی کشورش از بهبود روابط دو کره است گفت: «بهبود این مناسبات و طرح‌های اجرایی طرفین در روند خلع سلاح هسته‌ای مشکل ایجاد می‌کند.»


* رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی با ترتیب دادن ضیافت شام مفصلی برای خبرنگاران، درصدد بهبود وجهه این کشور برآمد و همچنین ادعاهای بی‌پایه خود علیه ایران را تکرار کرد.


* خالد الجارالله معاون وزارت امور خارجه کویت گفت: «ما و برادرانمان در ایران خواهان روابط عادی بر اساس اصول روشن و مشخص و استفاده از روش‌های صلح‌آمیز برای حل مسائل طبق اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد هستیم.»


* اکثریت مردم آلمان از سیاست‌های دولت این کشور در مورد آب‌وهوا ناراضی هستند. در یک نظرسنجی که گروه رسانه‌ای فونکِه منتشر کرده 63 درصد از آلمانی‌ها معتقدند دولت ائتلافی کار کمی برای مقابله با گرم‌تر شدن کرهٔ زمین انجام می‌دهد. به‌ویژه زنان نمرهٔ بدی به دولت می‌دهند؛ تنها 16 درصد از شهروندان زن تلاش‌های دولت را در این زمینه کافی می‌دانند.


* تولسی گابارد نماینده کنگره آمریکا: «ترامپ برده عربستان سعودی است.»


* وزارت امور خارجهٔ آلمان در مورد بازگرداندن پناه‌جویان رد درخواست شده (دیپورت شده) به سوریه هشدار داد. در همین زمینه اتحادیهٔ پلیس آلمان نیز اعلام کرد که برنامه‌های وزارت کشور برای بازگرداندن سریع‌تر پناه‌جویان رد درخواست شده را رد می‌کند.


انتهای پیام/4106/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته