دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1397 - 04:13

بسته اخبار کوتاه بامدادی

بسته اخبار بامدادی، سرخط چند خبر کوتاه را برای خواننده فرهیخته خبرگزاری آنا آماده کرده است.
کد خبر : 328282
636777290465485437_md.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، چند خبر کوتاه حوزه بین‌الملل طی روز گذشته به شرح زیر است:


* بنا بر رأی دادگاه اروپا پناهندگان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از میزان برابر کمک‌های اجتماعی به نسبت شهروندان عادی آن کشورها بهره‌مند شوند. این قانون در کشورهای عضو لازم‌الاجراست.


* فرانسه و آلمان اعلام کردند که برای تولید نسل جدیدی از جت‌های جنگنده قراردادی با گروه هوانوردی داسو امضاء خواهند کرد. تولید نسل جدیدی از تانک, قدم بعدی همکاری این دو کشور است.


* بر اساس آمارهای منتشرشده در یوروستات (موسسه آمار اروپا) در سال 2015 میلادی بیش از 5.2 میلیون نفر در اروپا جان خود را به دلایل مختلف از دست دادند. یک‌چهارم این مرگ‌ومیرها در اثر ابتلا به سرطان بوده است.


* دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد احتمالاً از افغانستان دیدار خواهد کرد.


* آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن موسوم به «جایکا» دست به ابتکار منحصربه‌فردی در شهر تومبا در شمال رواندا زده است. این آژانس که هدفش کمک به کشورهای درحال‌توسعه است، در این شهر یک مجتمع پلی‌تکنیک افتتاح کرده است که هدفش تربیت و آموزش کسانی است که به رفع نیازهای اقتصادی رواندا کمک می‌کنند.


* محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر گفت:‌ «مناقشه میان ایران و آمریکا ما را در وضعیت ناخوشایندی قرار داده چراکه شاهد عدم توافق میان قوی‌ترین متحدمان از یک‌سو و همسایه‌مان از سوی دیگر هستیم.»


* وزیر امور خارجه امارات متحده عربی که کشورش جزو ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در حمله به یمن است، مدعی شد که دخالت‌های ایران در این کشور محاصره‌شده دست‌یابی به راه‌حل را به تأخیر انداخته است.


* ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا با بمب فسفری سوریه را بمباران می‌کند.»


* محمد حکیم وزیر امور خارجه عراق گفت: «تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به ما مربوط نیست و ما به آن اهمیت نمی‌دهیم. ما در شرایطی نیستیم که بتوانیم تجارت خود با ایران را متوقف کنیم.»


* دولت کره جنوبی اعلام کرد: «سئول آماده دیدار سران دو کره می‌شود. سئول ابراز امیدواری کرد طرح‌های ریلی دو کشور از تحریم‌های آمریکا معاف شوند.»


* خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به نقش حکومت عربستان در قتل «جمال خاشقجی» از دودستگی در میان جمهوری‌خواهان بر سر موضع ترامپ در قبال عربستان سعودی خبر داد و نوشت: «برخی از جمهوری‌خواهان هشدار می‌دهند که عدم مجازات حکومت عربستان به خاطر ایفای نقش در قتل خاشقجی عواقب خطرناکی خواهد داشت.»


* یک رسانه صهیونیستی گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است اعلام طرح صلح خود موسوم «معامله قرن» را تا حل‌وفصل بحران داخلی کابینه رژیم صهیونیستی به تعویق بیندازد.


* سازمان گزارشگران بدون مرز در توئیتی خواستار فشار بر عربستان سعودی برای توقف خشونت علیه فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران بازداشتی در زندان‌های این کشور شد.


* یک شبکه خبری آمریکایی فاش کرد که رئیس‌جمهور آمریکا از 671 روز فعالیت رسمی، 215 روز در املاک شخصی و 163 روز را در زمین‌های گلف گذرانده که این به معنی است که ترامپ نیمی از زمان ریاست جمهوری خود را در املاک خود گذرانده است. این نگرانی وجود دارد که هزینه‌های آن به‌حساب دولت آمریکا گذاشته شود.


* سفیر اتحادیه اروپا در روسیه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اطمینان داد که اقدامات مربوط به ایجاد سازوکار مالی با ایران نتیجه‌بخش خواهد بود.


* دولت فیروزه‌ای آبی اتریش (دولت ائتلافی) طرح ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی را به پارلمان می‌برد. دولت امیدوار است با جلب رضایت اپوزیسیون، این طرح که به گفته آن‌ها هدفش ایجاد قوانینی در جهت حمایت از دختران است را بتواند در پارلمان تصویب کند.


* دولت اتریش و بلژیک تصمیم گرفته‌اند تا حداقل پرداخت (حقوق اجتماعی) مهاجران را کاهش دهند.


* مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن وارد شهر الحدیده شد.


* نوری المالکی نخست‌وزیر سابق و دبیر کل حزب الدعوه عراق برای انجام یک سفر رسمی وارد تهران شد.


* جیمز جفری فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه در اظهاراتی متناقض با ادعاهای پیشین مقام‌های واشنگتن مدعی شد که حتی درصورتی‌که نیروهای ایرانی خاک سوریه را ترک کنند، تحریم‌ها علیه این کشور کاهش نخواهد یافت.


انتهای پیام/4106/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته