دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اعطا :

خبر صحیح درباره وضعیت شهردار، با سخنگو و رئیس شورا است

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص وضعیت پیروز حناچی گفت: خبر صحیح در این خصوص آن‌چیزی است که من و یا رئیس شورای شهر اعلام می‌کنیم.
کد خبر : 329333

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اعطا پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت تأیید حکم شهردار منتخب تهران اظهار کرد: دیروز که در واقع پایان 10 روز کاری پس از معرفی شهردار منتخب به وزارت کشور بود، نامه‌ای محرمانه از سوی وزارت کشور به شورای شهر ارسال شد که این نامه نه ابلاغ حکم شهردار است و نه ابلاغ این‌که ایشان واجد شرایط نیستند.


وی در ادامه تصریح کرد: در قانون در ماده 80 بند 1 تبصره 3 گفته شده که بعد از این‌که شورای شهر، شهردار منتخب را به وزارت کشور معرفی می‌کند در واقع دو حالت می‌تواند وجود داشته باشد: یکی این که وزیر کشور ظرف ده روز حکم شهردار را صادر کند و یا این‌که اگر شهردار معرفی شده واجد شرایط تعیین شده تشخیص داده نشد مراتب با ذکر دلیل و مستندات به شورا منعکس شود و آن چیزی که در نامه آمده در واقع نشان دهنده این است که وزارت کشور نیاز به پاسخ صریح‌تری از سوی وزارت اطلاعات دارد تا بتواند بر مبنای این پاسخ، صریح و بر مبنای موازین قانونی عمل کند.


اعطا افزود: ما امروز با وزارت کشور مکاتبه خواهیم کرد و  این نکته مطرح می‌شود که آن‌چیزی که در نامه وزیر کشور آمده در واقع وضعیت را برای شورا روشن نکرده است، ولی  با این حال تا زمانی که این وضعیت روشن شود و ما بتوانیم به یک جمع‌بندی مشخصی برسیم سرپرست شهرداری تهران با قوت کار خود را ادامه خواهد داد و مشکلی از بابت اداره شهر احساس نمی‌شود، البته تا رسیدن به نتایج مثبت نظارت‌های بیشتری را اعمال خواهیم کرد. 


وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر این‌که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران اعلام کردند که آقای حناچی شهردار تهران شد نیز اظهار کرد: خبر صحیح آن‌چیزی است که من الان خدمت‌ شما عرض کردم و مطلب دیگری غیر از این نیست و شما به‌عنوان رسانه، خبر را از رئیس و یا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران دریافت کنید.


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وضعیت حکم شهردار منتخب در آینده نیز گفت: در قانون مشخصاً مطرح شده، ابتدا 10 روز زمان تعیین و گفته شده که در این زمان وزیر یا استانداران حکم را صادر خواهند کرد یا با ذکر دلایل و مستندات رد می‌کنند و در صورتی‌که در این فاصله این اتفاق نیفتاد و شورا همچنان پافشاری داشت با مراجعی که در این زمینه تصمیم‌گیر هستند موضوع را دنبال خواهیم کرد و امیدوار هستیم که این موضوع حل شود.


اعطا در پایان در خصوص احتمال عدم تأیید صلاحیت شهردار اذعان کرد: ما تاکنون در این خصوص صحبتی نداشتیم و در حال حاضر امیدوار هستیم وزارت کشور پاسخ صریح‌تری را دریافت و وضعیت را نسبت به تأیید و یا رد آقای حناچی مشخص کند.


انتهای پیام/4105/4071/ن
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته