دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1397 - 07:55
یک نماینده مجلس:

ورود خرده‌فرهنگ‌های غربی هزینه زیادی بر دوش جامعه می‌گذارد

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود خرده‌فرهنگ‌های غربی از طریق فضای مجازی به درون فرهنگ داخلی هزینه‌های زیادی را بر دوش جامعه تحمیل می‌کند.
کد خبر : 329067
1744169.jpg

علی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: دسترسی آسان به اینترنت و فضای مجازی از جمله مسائلی است که می‌توان به آن از دو بعد نگاه کرد.


نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی و اینترنت می‌تواند درهای اطلاعات را به روی افراد باز کند و شاید این تنها نکته مثبتی است که فضای مجازی با خود به همراه دارد، افزود: اما همین تکنولوژی آثار سوء بسیاری را نیز با خود به همراه دارد و آن ورود خرده‌فرهنگ‌هایی است که می‌تواند هنجارها و ارزش‌های جامعه  را دستخوش تغییر قرار دهد.


وی در ادامه افزود: اینکه یکجا بنشینیم و تنها نظاره‌گر این اتفاق باشیم تنها سبب می‌شود که زیرساخت‌های فرهنگی جامعه ما دستخوش تغییر شود درحالی‌که باید بر روی باورها و ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی را در جامعه تقویت و اگر فرهنگی نیز در جامعه رسوخ پیدا کرد باید آن را بومی‌سازی و هم‌راستا با هنجارهای اجتماعی کرد.


ابراهیمی با اشاره به اینکه ورود سازمان‌های فرهنگی در این خصوص بسیار مهم و تأثیرگذار است، ادامه داد: تأکید و تمرکز بر روی مسائل دینی و مذهبی نیز می‌تواند اثرات ورود فرهنگ‌های وارداتی را کاهش دهد که سازمان‌های متولی ازجمله بسیج می‌توانند نقش مهمی در این میان اجرا کنند.


نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم توجه به این بخش می‌تواند اثرات منفی بر روی قسمت‌های دیگر جامعه بگذارد، ادامه داد: گاهی نبود بودجه برای اجرای زیرساخت‌های فرهنگی مهم‌ترین بهانه‌ای است که از اجرای برنامه‌های فرهنگی جلوگیری می‌شود، درحالی‌که باید به این موضوع اشاره کرد که در اولین قدم باید این بخش اصلاح شود تا بتوان سایر بخش‌ها را در راستای اهداف انقلاب هدایت کرد.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته