دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1394 - 16:36

برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری تدوین، ترویج و آموزش استانداردهای لرستان در واحد دورود

سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری تدوین، ترویج و آموزش استانداردهای استان لرستان به ریاست مدیرکل استاندارد استان و با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود برگزار شد.
کد خبر : 32863

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سومین جلسه شورای سیاست گذاری تدوین و ترویج و آموزش استانداردهای استان لرستان به منظور بررسی و گزارش عملکرد شورا با حضور اکثریت اعضاء تشکیل شد.


دکتر سید حسین قربانی سرپرست واحد دورود در این جلسه، گزارشی از پتانسیل‌ها و نقاط قوت این دانشگاه برای اخذ مجوزهای لازم از اداره کل استاندارد در قالب آزمایشگاه‌های همکار ارائه کرد.








قنبریان:‌ با توجه به اینکه بعضی از سازمان‌ها و شرکت‌ها، واحد تدوین استاندارد دارند می‌توان با تقویت شورای سیاست‌گذاری تدوین و ترویج، موازی کاری را در بین آنها حذف کرد

مدیرکل استاندارد استان لرستان با توجه به جایگاه ویژه استاندارد در کشور، تاکید کرد که تمام دستگاه‌ها، نهادهای دولتی، دانشگاه و سازمان‌های آموزش عالی باید اداره استاندارد را در انجام ماموریت مهمی که بر عهده دارد یاری و همراهی کنند.


مرضیه قنبریان گفت: مهم‌ترین وظیفه سازمان ملی استاندارد، تدوین و نشر استانداردهای ملی است.


وی با توجه به اینکه باید استاندارد به صورت تقاضا محور باشد و زمینه لازم برای ارتقاء سطح مطالبات مصرف‌کنندگان فراهم شود، عنوان کرد: در این صورت تولیدکنندگان هم ملزم به ارتقاء سطح هستند. در این زمینه نقش بخش خصوصی از چند منظر به ویژه از زاویه آزمایشگاه‌های همکار که در تدوین و دیگر امور مربوط به استاندارد همکاری دارند قابل توجه است.


قنبریان ادامه داد:‌ با توجه به اینکه بعضی از سازمان‌ها و شرکت‌ها، واحد تدوین استاندارد دارند می‌توان با تقویت شورای سیاست‌گذاری تدوین و ترویج، موازی کاری را در بین آنها حذف کرد.


در این جلسه که با رویکرد بررسی عملکرد و گزارش بخش‌های مختلف برگزار شد، مقرر گردید دوره‌های تخصصی درباره استانداردسازی برای اعضای هیأت علمی دانشگاه و مدیران و کارشناسان همه سازمان‌ها تدوین شده و به اجرا در آید. همچنین درباره اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای تدوین و ترویج استاندارد استان پیشنهاداتی مطرح شد .


تدوین استانداردهای ملی یکی از مهمترین وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است که نقش موثر و مهمی در ارتقای سطح استاندارد و کیفیت در کشور را دارد .


زندیه شیرازی عضو شورای سیاستگذاری استاندارد استان لرستان، هدف از تشکیل این جلسه را شناسایی و نیازسنجی عناوین استانداردهای مورد نیاز استان دانست و افزود: تشکیل کارگروه‌های کارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ،مراکز علمی پژوهشی، تشکل‌های صنفی و صاحب‌نظران امر استانداردسازی از جمله اقدامات پیش رو برای نیل به اهداف این شورا خواهد بود.


در پایان این جلسه نیز اعضای شورای سیاست‌گذاری تدوین، ترویج و آموزش استانداردهای استان لرستان از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود بازدید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته