دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1397 - 01:22
دانستنی‌های انتظامی؛

دور زدن در محل ممنوع چه جریمه‌ای دارد

طبق اعلام پلیس راهور ناجا جریمه دور زدن در محل ممنوع در کلانشهرها 75 هزار تومان، سایر شهرها 60 هزار تومان و در روستاها 30 هزار تومان است.
کد خبر : 328581
86320.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رعایت قوانین راهنمایی‌ و‌ رانندگی در هر شهری موجب ایجاد نظم در عبور و مرور خودروها می‌شود اما در این بین برخی از مردم کشور ما بدون توجه به قوانین موجود، اقدام به رانندگی می‌کنند که این اقدام علاوه بر برهم زدن نظم جامعه بعضاً موجب تصادفات جبران‌ناپذیری نیز می‌شود.


بر اساس این گزارش، یکی از مواردی که در کشور ما بعضاً رعایت نمی‌شود دور زدن در محل‌های ممنوع است که این اقدام به‌ویژه در بزرگراه‌ها موجب تصادفات خطرناک و با تلفات بالایی شده است؛ بر اساس اعلام پلیس راهور ناجا جریمه دور زدن در مکان‌های ممنوع در کلانشهرها و شهرهای تجاری 75 هزار تومان، در سایر شهرها 60 هزار تومان و در روستاها 30 هزار تومان است.


بر همین اساس، افزایش جریمه، آگاه کردن مردم از قوانین موجود و فرهنگ‌سازی سه عامل مفید در کاهش تخلفات رانندگی است چراکه اگر قوانین راهنمایی‌ و‌ رانندگی در شهر رعایت شود ما با جامعه‌ای منظم روبه‌رو خواهیم بود.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته