دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رستمی مطرح کرد:

راه‌اندازی رشته‌های متناسب با بازار کار در دانشگاه آزاد میاندوآب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز دانشگاه و منطقه را از اولویت‌های این واحد دانشگاهی برای متناسب‌سازی با بازار کار عنوان کرد.
کد خبر : 328294

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از میاندوآب، جلسه توجیهی و هم‌اندیشی دانشجویان تازه وارد دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب به‌منظور آشنایی با حوزه‌ها و فعالیت‌های آنها، تجهیزات، امکانات و دستوالعمل‌ها در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب، عصر امروز برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفته بسیج و هفته وحدت به دانشجویان، به‌ویژه دانشجویان جدید که دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند، در خصوص برخی مقررات آموزشی و اداری توضیحاتی ارائه کرد و گفت: راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز دانشگاه و منطقه از اولویت‌های این واحد دانشگاهی برای متناسب‌سازی با بازار کار بوده و وجود اعضای هیأت علمی مجرب، تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی، کتابخانه، امکانات آموزشی و زیرساخت‌های ایجاد شده و توسعه رشته‌های ورزشی پینت بال و تنیس خاکی در کنار مدرسه فوتبال در دانشگاه، شرایط لازم را برای رسیدن به افق روشن و برتر در منطقه مهیا کرده است.


رامین رستمی افزود: دانشگاه، الفبای توسعه و موتور محرکه جامعه است و دانشگاهیان به‌عنوان نیروی محرکه با اندیشه‌های مثبت و سازنده خود باید موجب پیشرفت و توسعه چرخه‌های تولید، اقتصاد و صنعت در کشور شوند.


وی بیان کرد: از دیدگاه حضرت امام (ره) سه وظیفه اصلی انسان‌سازی، حفظ استقلال کشور و حفظ نظام و انقلاب اسلامی بر عهده دانشگاهیان است و عقبه دینی، فرهنگی و فکری دانشجو به عنوان پشتوانه علمی محسوب می‌شود و اندیشه دانشجو در قالب علم و دانش می‌تواند در پیشرفت جامعه بشری کمک شایانی کند و عظمت دانش از دیدگاه اسلام آنقدر مهم است که از پیامبر  اسلام(ص) به عنوان پیامبر علم یاد می‌شود که از نظر ایشان هرکس در این عرصه بمیرد، شهید محسوب می‌شود.


به گفته رستمی، دانشجویان باید با پوشش و حجاب خود دانشگاه را با سیره ائمه اطهار(ع) و پیامبر اسلام(ص) آراسته کنند و تکریم شأن و منزلت دانشجو و دیدار با دانشجویان در روزهای کاری از اهم برنامه‌ها در این واحد دانشگاهی است.


مجتبی فاتح معاون پژوهش و فناوری واحد میاندوآب هم با اشاره به برخی از امکانات، امتیازات و بخشنامه‌های پژوهشی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب به دلیل برخورداری از امکانات، تجهیزات و استادان متعهد و متخصص جایگاه ممتازی در شهرستان دارد و امید می‌رود دانشجویان عزیز از این موقعیت و قابلیت‌ها کمال بهره‌برداری و استفاده را کنند.


رسول یاری، معاون اداری و مالی واحد نیز به معرفی فعالیت‌های این حوزه و خدمات رفاهی که دانشگاه برای رفاه حال دانشجویان در نظر گرفته اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب از لحاظ خدمات دانشجویی و رفاهی در حد عالی قرار دارد و هدف ما ارتقای خدمات و رفاه دانشجویان است و پرداخت شهریه به‌صورت اقساطی و پرداخت انواع تسهیلات بانکی از گام‌های مثبت دانشگاه در کمک به دانشجویانی است که مشکل مالی دارند.


عباس روحانی مدیرکل دانشجویی و فرهنگی واحد نیز در این جلسه با اشاره به ثبت‌نام ازدواج دانشجویی به اهم برنامه‌های فرهنگی واحد در زمینه ثبت‌نام عتبات‌عالیات، پوشش اسلامی و رعایت عفاف و حجاب، تجلیل از دانشجویان برتر علمی و هنری، استفاده از استادان مجرب در مشاوره‌های دانشجویی و تخیفف شهریه دانشجویی در واحد اشاره کرد.


به گزارش آنا، دانشجویان به طرح سؤالات، مسائل و مشکلات خود پرداختند که معاونان دانشگاه توضیحات لازم را ارائه کردند.


انتهای پیام/4101/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته