دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در سایه غفلت مدیران؛

نمایشگاه‌های هنر یا اشاعه منکر؟

کدام نهاد بر محتوای نمایشگا‌ه‌هایی که در گالری‌ها برپا می‌شوند نظارت دارد و اساساً چه دستگاهی مسئول نظارت بر محتوای ارائه شده در گالری‌ها است؟
کد خبر : 328234
images444.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه هنرهای تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، بیشتر اوقات نمایشگا‌ه‌های نقاشی و هنر‌های تجسمی در روز‌های جمعه و در گالری‌های تهران افتتاح می‌شوند که بسیار مورد توجه و استقبال علاقه‌مندان هنر قرار گرفته است.


نکته قابل تأمل چگونگی نظارت بر نمایشگا‌ه‌هایی است که در گالری‌های تهران برپا می‌شوند. نظارت بر محتوا بیشترین مسئله‌ای است که تهاجم فرهنگی و بعضأ معضلات اخلاقی را به همراه داشته و در بعضی مواقع با تهیه پوسترها و تبلیغات گسترده در کانال‌هایی که در زمینه اخبار گالری‌ها فعالیت مستمر دارند، ‌اشاعه منکر می‌کنند. یک روز در برخی از تبلیغات که توسط خود هنرمند طراحی شده و یا در آثارش دیده می‌شود، توهین به آنچه برای همگان قابل احترام است مشهود است و روزی تصویر بدون حجاب خود هنرمند نقاش، پوستر تبلیغی افتتاح نمایشگاه نقاشی می‌شود.


سؤال مهم اینجاست که صاحبان گالری به صرف دریافت اجاره محل گالری در مقابل محتوای ارائه شده در قالب تابلو نقاشی و یا هر اثر دیگری مسئولیتی دارند؟ و آیا می‌توان به عنوان هنر هر منکری را به نمایش گذاشت و برایش تبلیغ کرد؟ و اساساً چه دستگاهی مسئول نظارت بر محتوای ارائه شده در گالری‌ها است؟


البته از این نکته که اکثر قریب به اتفاق گالری‌داران نه‌تنها شئونات لازم را رعایت می‌کنند بلکه در امور خیریه و عام‌المنفعه نیز وارد شده، در راه اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی نیز بسیار کوشا هستند، نمی‌توان گذشت.


انتهای پیام/4100/4071/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
۰
مگه ارشاد بر محتوی نمایشگاهها نظارت نمیکنه
کمیل اسدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
۰
مجوز برگزاری نمایشگاهها می‌بایست منوط به بررسی آثارو محتوی نمایشگاهها باشه
عرفان راستگو
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
۰
متاسفانه در این آشفته بازار هر کسی که خود را هنرمند می‌داند با شکستن حریم ، خود را به معرض دید می‌گذارد از این چنین وزیر ارشادی این وزارتخانه و این نمایشگاهها متولد می‌شود.وظیفه رساته‌های انقلابی و مسئولین چون انا این است که با چشمان این وقایع را رصد کنند و تذکر بدهند خسته نباشی آنا
هلدینگ شایسته