دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حسینیه‌های شهید؛

مراکز فرهنگی به‌همت خانواده شهدا تأسیس می‌شوند

حسینیه‌های شهید، مراکز فرهنگی هستند که خانواده شاهد برای زنده‌‌نگاه داشتن نام شهدا تأسیس کرده و در آن به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.
کد خبر : 326979
1041589982.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنز خبرگزاری آنا، خانواده  معظم شاهد  به سید و سالار شهیدان اقتدا کرده‌اند و بعد از شهادت عزیزشان با برگزاری جلسات روضه سالار شهیدان و بر‌پایی جلسات عزای امام حسین (ع) قلب خود را تسلی  می‌بخشند و همواره به آن حضرت متوسل می‌شوند.


بسیاری از خانواده‌های شاهد هستند که قسمتی از محل زندگی خود را با انجام تغییراتی به حسینیه شهید اختصاص داده‌اند، حسینیه شهید را تأسیس کرده‌اند و به‌نام شهید نامگذاری کرده‌اند. حسینیه‌های شهید مراکز فرهنگی بسیار تأثیرگذاری هستند که تمام اهالی ساکن در محله را در روزهای مناسبتی دور هم جمع می‌کند و به محلی امن برای عموم تبدیل شده اند.


خانواده معظم شهدا برای ادامه حیات حسینیه‌های شهدا در شرایط‌های گوناگون اقتصادی از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و تنها به وجود حسینیه‌ها فکر می‌کنند. بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت برپایی حسینیه‌های شهید با خانواده‌های شاهد همکاری کرده و در جهت تسهیل موانع آمادگی لازم را دارد.


حسینیه‌های شهید،  مرکزی فرهنگی است  که  ضمن اجرای مناسبت‌های گوناگون محل تجمع  و تبادل اطلاعات  و نظرات خانواده‌های شهدا است.


اداره کل مناسبت‌ها و مراسم بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت امور حسینیه‌های شهدا فعالیت‌ مستمر و چشمگیری دارد. حسینیه‌های شهید که در تهران و شهرستان‌ها بالغ بر چند هزار حسینیه  می‌باشد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مؤثراند.


انتهای پیام/۴۱۰۰


 


 


 


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ هنر ana Ananews آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته