دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1397 - 11:52
آیت‌الله امامی کاشانی:

احتکار مصداق محاربه است/ لزوم برخورد با اخلالگران اقتصادی

امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از مصادیق محاربه علیه نظام اسلامی، اختلال در زندگی، فساد و غارت اموال مسلمانان است که باید با این افراد برخورد شود.
کد خبر : 326139
7Q8A3529.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در سخنرانی خطبه نماز جمعه امروز تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) الگو و اسوه برای مسلمانان هستند و هر فردی را نمی‌توانیم برای خود الگو قرار دهیم.


وی با بیان اینکه انسان‌ها باید افرادی مانند پیامبر بزرگ اسلام را پیشوای خود قرار دهند، افزود: انسان‌های ممتاز باید عیار رهبری جامعه قرار گیرند و مکتب‌های علمی، اجتماعی نمی‌توانند برای بشریت الگو باشند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی شبهه ایجاد می‌کنند که امام زمان(عج) در غیبت هستند، بنابراین نمی‌توانند پیشوا قرار گیرند، ادامه داد: خود حضرت مهدی(عج) در نامه‌ای به نایبان خاص خود فرموده‌اند که غیبت رمزی است که خداوند می‌داند و اگر حجت پروردگار در جهان نباشد بشریت هیچ‌گونه رهبری نخواهد داشت.


امامی‌کاشانی با بیان اینکه باید شیعیان جهان اسلام کاری کنند که هر جایی که ظهور و بروز دارند، بگویند این افراد پیرو امام حسن عسگری(ع) هستند، اضافه کرد: شیعه یعنی اینکه در جایی اگر خلاف می‌شود، ایستادگی کنیم.



قیمت ارز، سکه و دلار باید کاهش یابد



وی با تأکید بر اینکه قیمت سکه، دلار و ارز بالا رفته است و  باید بعد از توزیع در جامعه قیمتش کاهش یابد، تصریح کرد: مسلمان و شیعه نباید در مسائل اقتصادی اخلال کند و در تولید، خیانت و احتکار برای انسان معنا و مفهوم ندارد.


خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه کالاهای اساسی باید به مردم عرضه شود تا گرانی صورت نگیرد، عنوان کرد: قوه قضائیه عملکرد خوبی در برخورد با اخلالگران اقتصادی داشت و در رأس این قوه نیز فقیه عادل و با دقت به مواضع فقهی حضور دارد که کار را انجام می‌دهد و از تلاش‌های نیروی انتظامی نیز برای برخورد با اخلالگران اقتصادی تشکر می‌کنم.


وی با بیان اینکه مسئولان باید در مسائل اقتصادی ریزبین باشند، ادامه داد: یکی از مصادیق محاربه علیه نظام اسلامی، اختلال در زندگی، فساد و غارت اموال مسلمانان است،که باید با این افراد برخورد شود. اخلال در مسائل اقتصادی از جمله تولید و احتکار، خیانت به مردم است.


امامی‌کاشانی با اشاره به اینکه ترامپ با دروغ و تهمت خود را موفق در اخلال نظام اقتصادی ایران معرفی می‌کند، اعلام کرد: رژیم آمریکا ظالم بوده و چهره ترامپ رئیس‌جمهور منفور آمریکا برای مردم جهان افشا شده است و زمانی که وی در برابر هفت میلیارد انسان در سازمان ملل می‌گوید بهترین رئیس‌جمهور آمریکا هستم، تمام جهان به ترامپ می‌خندند.



جهان به ترامپ می‌خندد



وی اضافه کرد: این همه جنگ و خون‌ریزی در جهان و جنایت‌های آل‌سعود در یمن و صهیونیست‌ها در فلسطین نشأت گرفته از اقدامات و حمایت‌های آمریکاست که بدترین چهره خیانت‌آمیز در جهان برای آمریکا و متحدانش است.


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جهان ترامپ را مسخره می‌کند، بیان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد با جنگ رسانه‌ای، خیانت‌های خودشان را سرپوش گذاشته و جمهوری اسلامی ایران را که به صدق و امانت در جهان دیده می‌شود را متهم کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود مسئله شهادت و ایثار در راه خداوند را مهم ارزیابی کرد، گفت: خداوند هر کسی را که در راه الهی جهاد کند، یاری خواهد کرد.



حوزه علمیه و دانشگاه از اینترنت رساله ننویسند



امامی‌کاشانی هفته کتاب‌خوانی را مهم دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم از اینترنت در حوزه‌های علمیه و دانشگاه رساله بنویسیم، دانش افزایش پیدا نمی‌کند؛ البته فضای مجازی برای جستجوی مطالب علمی مفید بوده، اما تدوین و تألیف کتاب بیشتر اهمیت دارد.


وی در پایان با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای نمازگزاران جمعه در فصل سرما، تأکید کرد: باید به‌گونه‌ای باشد که مردم در سختی قرار نگیرند و مدیران دلسوزی را سرلوحه کار خود قرار دهند تا نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.


انتهای پیام/4082/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته