دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1397 - 15:26
دادگستری فارس اعلام کرد:

81 سال حبس برای اخلالگران نظام اقتصادی در استان فارس

متهمان پرونده اخلالگران نظام اقتصادی از طریق اختلاط خاک با گندم، کم‌فروشی و گران‌فروشی جمعاً به 81 سال حبس و بیش از 754 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.
کد خبر : 327510
8510.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از دادگستری استان فارس، احکام متهمان اخلالگر در نظام اقتصادی كشور از طريق كم‌فروشی، گران‌فروشی و دوباره‌فروشی گندم‌های خريداری‌شده از دولت به قيمت يارانه‌ای و فروش مجدد به دولت در فصل خريد تضمينی به قيمت آزاد و اختلاط گندم‌های خريداری شده از كشاورزان با خاك، ماسه، ذرت، علوفه و ساير ناخالصی‌ها جهت افزايش وزن و فروش به دولت در فصل خريد تضمينی برای جبران كسری گندم‌های امانی دولت، در شعبه ویژه دادگاه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلاگران نظام اقتصادی مستقر در استان فارس صادر شد.


بر اساس این حکم، امير(اشكان)كمالی سروستانی فرزند محمدحسين، مدير سيلوی خوشه طلايی سروستان كه به‌عنوان يكی از سيلوهای ذخيره‌سازی بخش خصوصی که متولی تحويل گرفتن گندم از مناطق نزديك به سروستان بوده است به 20 سال حبس تعزيری، جزای نقدی معادل خسارت وارده به بيت‌المال به مبلغ 35 ميليارد و 485 ميليون و 713 هزار و 156 ريال، ضبط اموال ناشی از جرم، محروميت از هرگونه خدمات دولتی و منع از اشتغال به امر سيلوداری با لغو و تعليق پروانه كسب سيلوی خوشه طلايی سروستان و منع از اشتغال در حوزه گندم و آرد به مدت دو سال محكوم شد.


منوچهر پورفر فرزند عبدالله، مديرعامل كارخانه آرد نصر لامرد به 10 سال حبس تعزيری، جزای نقدی معادل خسارت وارده به بيت‌المال جمعاً به مبلغ 318 ميليارد و 175 ميليون و 576 هزار و 319 ريال، ضبط كليه اموال تحصيل شده از جرم و محروميت از هرگونه خدمات دولتی محكوم شد.


اسماعيل نصرالهی فرزند حمزه، مدير داخلی كارخانه آرد نصر لامرد به 10 سال حبس تعزيری، جزای نقدی معادل خسارت وارده به بيت‌المال جمعاً به مبلغ 318 ميليارد و 175 ميليون و 576 هزار و 319 ريال، ضبط كليه اموال تحصيل شده از جرم و محروميت از هرگونه خدمات دولتی محكوم شد.


بر اساس این حکم حسن مزارعی فرزند شاه‌ميرزا، كارمند سابق شركت غله كه از آن شركت منفصل و شركتی به نام تجارت گستر فلات فارس را تأسيس و در واردات گندم خارجی و ديگر محصولات كشاورزی فعال بوده نيز به سه سال حبس، جزای نقدی معادل دو برابر خسارت وارده به دولت به مبلغ 3 ميليارد و 94 ميليون و 650 هزار ريال محکوم شد.


مهدی رضايی فرزند رمضان، عامل خريد گندم در شهرستان ممسنی به سه سال حبس، جزای نقدی معادل دو برابر خسارت وارده به دولت به مبلغ 46 ميليارد و 800 ميليون ريال، منع از اشتغال به حرفه دلالی خريد گندم و آرد با لغو جواز كسب و محروميت از خدمات دولتی محكوم شد.


ناصر حبيبی‌نسب فرزند قمصور، از دلالان مشهور گندم در منطقه ممسنی كه در آن شهرستان دارای يك انبار است و به‌عنوان نماينده كشاورزان آن منطقه از سوی جهاد كشاورزی معرفی‌نامه داشته، به يك سال حبس تعزيری، جزای نقدی معادل دو برابر خسارت وارده به دولت به مبلغ 17 ميليارد ريال، منع از اشتغال به حرفه دلالی و خريد گندم و آرد با لغو جواز كسب به مدت دو سال محروميت از هرگونه خدمات دولتی محكوم شد.


عسكر(افرا) براتی فرزند نادعلی، از دلالان خريد گندم مازاد بر مصرف كشاورزان در منطقه فيروزآباد به پنج سال حبس تعزيری، جزای نقدی به مبلغ 3 ميليارد و 707 ميليون و 600 هزار ريال، منع از اشتغال به حرفه دلالی خريد گندم و آرد با لغو جواز كسب و محروميت از خدمات دولتی محكوم شد.


محمد ثاقب‌پور فرزند احمد، مديرعامل شركت تعاونی روستايی افزر و مديرعامل مركز خريد مرند افزر فيروزآباد به هشت سال حبس تعزيری، جزای نقدی به مبلغ 3 ميليارد و 903 ميليون و 887 هزار ريال، ضبط اموال ناشی از جرم به نفع بيت‌المال، محروميت از كليه خدمات دولتی و لغو پروانه كسب و ممنوعيت از اشتغال و انجام هرگونه فعاليت در حوزه آرد و گندم به مدت دوسال محكوم شد.


حسن منصوری‌قيری فرزند غلامحسين، مديرعامل شركت تعاوني ولی‌عصر(عج) به هشت سال حبس تعزيری، جزای نقدی به مبلغ 3 ميليارد و 903 ميليون و 887 هزار ريال، ضبط اموال ناشی از جرم به نفع بيت‌المال، محروميت از كليه خدمات دولتی و لغو پروانه كسب و ممنوعيت از اشتغال و انجام هرگونه فعاليت در حوزه آرد و گندم به مدت دوسال محكوم شد.


محمود پورمند فرزند احمد، مسئول خريد گندم در مركز خريد سكه روان كه زير نظر شركت تعاونی حضرت ولی‌عصر(عج) فعاليت داشته به هشت سال حبس تعزيری، جزای نقدی به مبلغ 3 ميليارد و 903 ميليون و 887 هزار ريال، ضبط اموال ناشی از جرم به نفع بيت‌المال، محروميت از كليه خدمات دولتی و لغو پروانه كسب و ممنوعيت از اشتغال و انجام هرگونه فعاليت در حوزه آرد و گندم به مدت دو سال محكوم شد.


همچنین احدی از متهمان پرونده به نام محمدهاد محمدی فرزند عباس از دلالان خريد گندم از اتهامات مربوطه، تبرئه شد.


گفتنی است متهمان این پرونده طی شش جلسه در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران نظام اقتصادی با حضور نامبردگان پای میز محاکمه قرار گرفتند؛ جلسه محاکمه متهمان پرونده گندم که مربوط به مخلوط کردن گندم با خاک، دوباره‌فروشی و سایر اقدامات مجرمانه این افراد برگزار شد.


همچنین در ذیل رأی صادره از شعبه ویژه دادگاه مفسدین و اخلالگران نظام اقتصادی استان فارس مستند به تبصره 2 ماده 2 قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، بر تعقیب قضائی مدیر یا مدیران، بازرسان و به‌طور کلی مسئول و یا مسئولان ذی‌ربط که به خاطر عدم توجه به تکالیف مقرر در این تبصره برای جلوگیری از وقوع جرم، اقدام فوری انجام نداده‌اند، به اتهام معاونت در جرم مذکور تأکید شده است.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سلیمی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
۰
این 81 سال برای چند نفر صادر شده خیلی مبهمه
کمالی نیا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
۰
باید با این افراد برخورد جدی‌تر صورت بگیره
قالیشویی ادیب