دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1397 - 17:41
قاضی‌مغربی عنوان کرد:

تحصیل 700 دانشجوی تبعه افغانستان در دانشگاه آزاد یادگار امام ری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری از میزبانی 700 دانشجوی تبعه افغانستان در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 325865
2 (1).jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ری، نشست صمیمی دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهر ری با حضور سعید قاضی‌‌‌‌مغربی رئیس واحد، امیر احمری‌نژاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، عبدالرضا فرهادیان معاون دانشجویی و فرهنگی، علی شهابی رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان و جمعی زیادی از دانشجویان تبعه افغانستان در سالن خوارزمی دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه برگزار شد.


 قاضی‌مغربی در این نشست با محکوم‌کردن جنایات طالبان در شهر جاغوری ایالت مالستان و هم‌دردی با مردم داغ‌دیده، گفت: یکی از آموزه‌های دینی اسلام در زمان ظهور آن در شبه جزیره عربستان و در عصر جاهلیت اعراب این بود که اقوام با یکدیگر هیچ فرقی ندارند و برتری انسان‌ها فقط به تقوای آنان است، بنابراین یک مسلمان از کشورهای سوریه، مصر، اندونزی و افغانستان هیچ مزیتی بر مردمان آن کشور ندارد، مگر اینکه انسان باتقوایی باشد؛ چراکه تقوا یک لباس است که به‌واسطه آن انسان از گناهان دوری می‌کند.


رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با اشاره به اینکه افغانستان، پاکستان، عراق و ایران در گذشته یک کشور محسوب می‌شدند،‌ اظهار کرد: در دنیای امروز که فضای مجازی غالب بر فضای فیزیکی شده، باید انس و الفت خود را از طریق بسترهای مختلف افزایش بدهیم. در سفری که سال 91 به لاهور پاکستان هم‌زمان با مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) داشتم، مردمان آن کشور را دیدم که سروده‌های بسیار زیبایی در رثای بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران می‌خوانند و این نشان‌دهنده این است که ما باید به این هم‌دلی و همراهی افتخار کنیم و سعی در حفظ آن داشته باشیم.


وی عنوان کرد: اکنون کشور عزیزمان مفتخر به میزبانی از 12 هزار دانشجو و دانش‌آموز تبعه افغان و این واحد دانشگاهی نیز دارای 700 دانشجو است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری متعلق به همه ماست و خرسندیم بستری را ایجاد کرده‌ایم که اگر در افغانستان امکان علم‌آموزی وجود ندارد، شما در ایران عزیز تحصیل کنید.


رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهر ری گفت: شما دانشجویان پس از فراغت از تحصیل به دو دسته تقسیم می‌شوید؛ دسته اول در ایران می‌مانند که قدم آنان بر روی چشم ماست و دسته دوم به کشور خود بازمی‌گردند. سعی کنید با کوله‌باری از تجربه و دانش بازگردید تا هنگامی که مسئولیتی را بر عهده می‌گیرید، بتوانید کشور خود را به کشور پیشرفته علمی تبدیل کنید.


از دیگر برنامه‌های برگزار شده این مراسم می‌توان سخنرانی محمدجواد انصاری نماینده دانشجویان افغانستانی و دکلمه شعر از ابوطالب مظفری توسط یکی از دانشجویان خارجی را نام برد.


در پایان دانشجویان به پرسش و پاسخ با اعضای هیأت رئیسه پرداختند.


انتهای پیام/4101/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته