دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده مجلس خبر داد:

کاهش عرضه مسکن با عدم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات عدم دریافت مالیات از خانه‌های خالی گفت: عرضه مسکن با اجرای قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی افزایش می‌یابد.
کد خبر : 325657

ناصر موسوی‌لارگانی امروز در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا اظهار کرد: اگر ادعا کنیم وضع مالیات بر مسکن‌های خالی در تهران هیچ تأثیری بر قیمت مسکن ندارد، به‌طور قطع راه اشتباهی رفته‌ایم.


نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد قابل توجهی از افراد در کلان‌شهر تهران سرمایه خود را وارد مسکن کرده و از این طریق منفعت می‌برند و حتی عده‌ای از این افراد حاضر نیستند منازل خود را رهن و اجاره دهند.


وی ادامه داد: اگر قرار باشد سالیانه از این افراد مالیات اخذ شود، تعدادی از این افراد خانه‌های خالی از سکنه را در معرض رهن و اجاره قرار می‌دهند و یا به فروش می‌رسانند و در یک مسیر دیگری از جمله احداث مسکن، سرمایه خود را به‌کار می‌گیرند.


این نماینده مجلس اضافه کرد: اما تعدادی هم هستند که پرداخت مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه برایشان سخت نیست و کسی که سرمایه‌های کلان دارد، معمولا دنبال فرار مالیاتی هستند و متأسفانه در این راه هم موفق می‌شوند.


موسوی‌لارگانی تصریح کرد: فرار مالیاتی متعلق به تولیدکنندگان و زحمتکشان نیست، بلکه معمولا افراد سرمایه‌دار کلان وارد این نوع  تخلفات مالی می‌شوند. اکنون نیز اگر بخش تولید در حال فلج شدن است، بخشی از مشکلات آنان مربوط به حوزه مالیات است.


نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی هم در کشور وجود دارند که آنقدر درآمد دارند، حساب اموالشان هم از دست خودشان خارج شده است و فرار مالیاتی دارند و معتقد هستم برقراری مالیات بر مسکن‌های خالی تأثیر مثبتی بر کاهش قیمت مسکن دارد.


انتهای پیام/4102/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته