دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1397 - 07:24
دارنده مدال طلای المپیک:

قول پاداش المپیک را به من دادند

دارنده مدال طلای المپیک لندن گفت: پاداش 200 سکه‌ای وزارت ورزش را اگر به من هم پرداخت کنند، با توجه به نوسانات اخیر به اندازه پاداش یک ورزشکار سوم آسیاست.
کد خبر : 325540
57351575.jpg

سعید محمدپور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره کسب مدال طلای المپیک لندن بعد از 6‌ سال در رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری گفت: خیلی خوشحالم که بالاخره حق به حق‌دار رسید و من توانستم بعد از 6 سال مدال طلای المپیک لندن را به‌دست بیاورم، البته از یک بابت دیگر هم خوشحالم چرا که علاوه بر اینکه این مدال را به من دادند، رنکینگ ایران در المپیک لندن با این مدال دو پله ارتقا پیدا کرد و ایران از جایگاه هفدهمی به پانزدهمی رسید.


وی گفت: در المپیک لندن وزنه‌برداران دوپینگ‌شان مثبت اعلام شد و ما خودمان وقتی وزنه زدن آنها را می‌دیدیم به این موضوع پی می‌بردیم، رکوردهایی که ثبت می‌کردند تا حدودی غیرعادی بود. یک وزنه‌بردار حرفه‌ای به‌خوبی این موضوع را درک می‌کند و بعد از آزمایش دوپینگ این مسأله برای همه محرز شد. خیلی خوشحالم که در بین این وزنه‌برداران دوپینگی نام ایران سربلند بیرون آمد و هیچ‌کدام از ورزشکاران ما در این لیست قرار نداشتند. خوشبختانه تمام وزنه‌برداران ما در رقابت‌های مختلف سالم حضور پیدا می‌کنند. من بابت کسب این مدال باید به کوروش باقری تبریک بگویم.


دارنده مدال طلای المپیک لندن به وضعیت این روزهایش اشاره کرد و گفت: متأسفانه مصدومیت من را از دنیای وزنه‌برداری خیلی دور کرد. بعد از مصدومیتی که در ناحیه دست برای من پیش آمد و عمل دیرهنگامی که انجام دادم باعث شد از تمرینات دور شوم. درحال‌حاضر وضعیت دستم بعد از هشت ماه فیزیوتراپی خیلی بهتر شده است و کم‌کم تمرینات را شروع کرده‌ام. امیدوارم که بتوانم در این راه موفق شوم و خودم را برای رقابت‌های جهانی سال آینده آماده کنم.


محمدپور همچنین درخصوص پاداش طلای المپیک که پس از 6 سال به‌دست آمد اظهار کرد: خوشبختانه کمیته ملی المپیک و شخص صالحی امیری به من این قول را دادند که پاداش طلای المپیک را مانند مدال‌آوران طلایی پرداخت خواهند کرد. وزارت ورزش و جوانان به مدال‌آوران المپیک لندن 200 سکه و یک حواله خودرو داده بود که البته من پیگیر شدم و گویا حواله خودرو در مصوبه آنها نبوده و وزارت آن را جهت پاداش به مدال‌آوران داده بود. به‌هرروی پاداش 200 سکه‌ای وزارت ورزش را اگر به من هم پرداخت کنند، با توجه به نوسانات اخیر در قیمت سکه، در حقیقت به‌اندازه پاداش ورزشکاری است که موفق به کسب مقام سوم آسیا شده است که این پاداش در شأن یک قهرمان المپیک نیست. 6 سال پیش حق من در المپیک لندن توسط خارجی‌ها پایمال شد و امیدوارم این‌بار در کشور خودم به حقم برسم.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته