دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1397 - 11:30
سرمربی اسبق وزنه‌برداری:

عنوان سومی باارزش‌تر از قهرمانی است

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری گفت: امیدوارم فدراسیون مثل گذشته به دنبال سلایق شخصی نباشد و هر دقیقه مربی تیم ملی را عوض نکند.
کد خبر : 324815
image_600_400.jpg

کوروش باقری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره کسب مقام سوم تیم ملی وزنه‌برداری در رقابت‌های جهانی گفت: ابتدا تبریک می‌گویم که تیم وزنه‌برداری ایران موفق شد مقام سوم تیمی و دوم مدالی را در رقابت‌های جهانی به دست بیاورد. به نظرم کسب مقام سومی ارزشمندتر از قهرمانی سال گذشته بود، چرا که سال گذشته در جریان رقابت‌های جهانی 10کشور به دلیل موضوع دوپینگ محروم بودند، اما در این دوره تمامی کشورهایی که می‌توانستند حضور داشته باشند در این رقابت‌ها شرکت کردند و تیم ایران هم موفق شد به عنوان سومی برسد.


وی ادامه داد: همانطور که پیش‌بینی می‌شد سهراب مرادی توانست به مدال طلای این رقابت‌ها برسد، البته او یک حریف چینی دارد که هم جوان‌تر از سهراب و کم‌وزن‌تر از اوست و به نظرم این آخرین رقابت بین این دو نفر نیست چرا که حریف چینی نشان داد بسیار قدرتمند است و وزنه‌برداری است که می‌تواند برای سهراب مرادی در رقابت‌های پیش‌رو دردسرساز باشد. وزنه‌بردارانی مانند هاشمی و بیرانوند که در دسته 102 کیلوگرم رقابت کردند باید برای المپیک در دسته دیگری حضور داشته باشند. در رقابت‌های جهانی با توجه به اینکه این وزن غیرالمپیکی بود بنابراین حریفان جدی در این دسته حضور نداشتند اما بیرانوند و هاشمی نشان دادند وزنه‌برداران لایقی هستند.


سرمربی اسبق تیم ملی به عملکرد وزنه‌برداران جوان تیم ملی اشاره کرد و گفت: حضور وزنه‌بردارانی چون سلطانی، خاکی، داوودی و بقیه وزنه‌بردارانی که نخستین حضور خود را در تیم ملی بزرگسالان تجربه می‌کنند ما را به آینده این رشته امیدوار کردند. علی داوودی در این رقابت‌ها توانست رکوردهای خوبی را ثبت کند و همین موضوع نشان داد که برخواه سرمربی تیم ملی کارش را به درستی انجام داده است. او به همراه دیگر اعضای کادر فنی در هدایت وزنه‌برداران عملکرد مثبتی داشتند اما به نظرم نقطه تاریک تیم ملی اعزام ناقص به رقابت‌های جهانی بود. البته که فدراسیون این بی‌توجهی را بر گردن فدراسیون جهانی انداخت اما به هر حال خودشان هم در اعزام تیم به صورت ناقص بی‌تقصیر نبودند، بدون شک اگر تیم با ترکیب کامل اعزام می‌شد ما می‌توانستیم روی سکوی دوم قرار بگیریم.


باقری در پاسخ به اینکه برخی معتقدند وضعیت کنونی تیم ملی وزنه‌برداری برای المپیک توکیو مناسب نیست، گفت: من چنین نظری ندارم و به‌نظرم اگر تیم ملی بیشتر از این مورد توجه قرار بگیرد به طور هم برای المپیک توکیو، نتایج خوبی ‌خواهیم گرفت، البته در المپیک توکیو وزنه‌برداری ایران تنها دو سهمیه دارد و امیدواریم در آینده شرایط بهتری پیدا کند تا بتواند اقتدار خود را در رقابت‌های پیش‌رو حفظ کند. در این رقابت‌ها غیر از کشور چین تمامی کشورهای دیگر نشان دادند هیچ کدام موقعیت وزنه‌برداری ایران را ندارند و این رشته پتانسیل بالایی دارد و باید از تمام ظرفیت‌های آن استفاده کرد. ضمن اینکه تا المپیک توکیو 21 ماه دیگر زمان باقی مانده و فرصت خوبی است و نباید به راحتی آن را از دست بدهیم.


وی در ادامه گفت: در حال حاضر وزنه‌برداران جوانی در تیم ملی حضور دارند که نشان دادند با چند ماه حضور در اردو می‌توانند خیلی زود پیشرفت کنند بنابراین از حالا باید به فکر اردوهای بیشتر با تأثیرگذاری بیشتری باشیم و این روند هم ادامه پیدا کند. فدراسیون باید در این مرحله پا را فراتر از دغدغه‌های ورزشی وزنه‌برداران بگذارد و مسائل خارج از زندگی آنها را تأمین کند تا بتوانند با فراق بال کار کنند.


سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری تأکید کرد: امیدوارم فدراسیون مثل سنوات گذشته به دنبال سلایق شخصی نباشد و هر دقیقه مربی تیم ملی را عوض نکنند و برخواه تا المپیک 2020 به عنوان سرمربی در تیم ملی حضور داشته باشد، بدون شک یکی از ارکان ثبات در پیشرفت، ثبات در مربیگری است اما فدراسیون در چند سال اخیر نشان داده است به دنبال نظرات شخصی است و در کمتر از چهار سال چهار مربی روی کار آمد. بدون شک این موضوع نقطه تاریک وزنه‌برداری ایران است و امیدوارم این رویه ادامه‌دار نباشد.


باقری همچنین در پایان به کسب مدال طلای سعید محمدپور که بعد از 6 سال به او اهدا شد عنوان کرد: خیلی خوشحالم که سعید بعد از 6 سال توانست مدال طلای المپیک لندن را به دست بیاورد، البته خوشحالی من از بابت دیگری هم است به این خاطر که حدود 60 وزنه‌بردار تست دوپینگ آنها مثبت اعلام شد اما یک وزنه‌بردار از ایران در بین آنها نبود. محمدپور همان زمانی که وزنه می‌زد می‌دانستم که لیاقتش بالاتر از یک مدال المپیک است، اما متأسفانه شرایط در آن زمان به گونه‌ای پیش رفت که دستش از مدال کوتاه ماند، اما خدا را شکر پس از این همه سال حق به حقدار رسید و او توانست این مدال را به دست بیاورد. باقری یا هر مربی دیگر وظیفه ذاتی خودش را انجام داده است و محمدپور به من ابراز لطف داشته که بعد از کسب مدال طلا از من نام برده است، به هر حال امیدوارم این وزنه‌بردار توانمند دوباره بتواند روی تخته بیاید و وزنه بزند هر چند که می‌دانم کار خیلی سختی است اما او توانایی‌های بالایی دارد و از یک دهم پتانسیل خود هم استفاده کند دوباره می‌تواند برگردد. البته تنها محمدپور موفق به کسب مدال نشد، بلکه مدال برنز کیانوش رستمی هم به نقره تبدیل شد که این موضوع خودش جای خوشحالی دارد.


انتهای پیام/4051/4057/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته