دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1397 - 14:54
میگوئل مندز:

دانشگاه‌های اسپانیا آمادگی همکاری با ایران رادارند

رئیس هیأت رئیسه اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری گفت: دانشگاه‌های اسپانیا برای همکاری با ایران و سایر کشورهای خاورمیانه آمادگی دارند.
کد خبر : 325457
photo_2018-11-13_13-30-15.jpg

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبرگزاری آنا، میگوئل مندز پیش از ظهر امروز در چهلمین اجلاس عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان، بابیان اینکه سال گذشته سال تغییرات بوده، اظهار کرد: یک دبیر کل جدید انتخاب شد که فعالیت‌ها را آغاز کرده و گروه خوبی شکل‌گرفته است.


رئیس هیأت رئیسه اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری افزود: در ۶ ماه نخست سال که تغییرات انجام شد، شورای اجرایی در ماه می در اسپانیا تشکیل و قائم‌مقام دبیر کل معرفی شد.


وی بابیان اینکه برای انتخاب مدیر جدید دپارتمان، صدها نفر به‌عنوان کاندید شرکت کردند، تصریح کرد: در نهایت فرد موردنظر انتخاب شد.


وی با اشاره به اینکه در سالی که پشت سر گذاشتیم، کارها به‌ سختی دنبال می‌شد، ادامه داد: ۵۴۰ سازمان و نهاد شامل شرکت، دانشگاه، فعالان مقاصد توریستی که در نقاط مختلف دنیا مشغول فعالیت هستند، اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری را تشکیل می‌دهند.


مندز بابیان اینکه در ماه سپتامبر سندی برای مشخص شدن خط‌مشی‌های جدید و اعضای وابسته تبیین شد، خاطرنشان کرد: با این سند به دنبال مشارکت بیشتر افراد وابسته در سازمان هستیم.


وی گفت: توانستیم در این سند بگنجانیم که فعالیت‌ها به حدی برسد که اعضا بتوانند به فعالیت‌های سازمان دسترسی بیشتری داشته باشند.


رئیس هیأت رئیسه اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری بابیان اینکه دو واقعیت مهم را مدنظر قراردادیم، اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری تنها نهادی است که بخش خصوصی را پذیرفته و همکاری بخش دولتی و خصوصی به‌گونه‌ای انجام‌شده که بهترین نتیجه از آن حاصل شود.


وی بابیان اینکه فعالیت‌هایی که امکان اجرایی شدن نداشته باشند واقع بینانه نیستند، افزود: در هفته گذشته پیشرفت خوبی داشتیم و سند در روز گذشته نهایی شد که در آن ساختار جدیدی تعریف‌شده است.


مندز بابیان اینکه هیأت مدیره تأیید کردند که این سند شروعی برای اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری است، تصریح کرد: در این سند خط و مشی راهبردی برای حرکت به‌سوی آینده مشخص‌شده که در چه حوزه‌هایی می‌توان و در کدام حوزه نمی‌توان وارد شد.


وی ادامه داد: این سند این امکان را فراهم می‌کند که شفاف‌سازی انجام دهیم که نقش اعضای وابسته چطور خواهد بود و چطور می‌توانیم فعالیت‌ها را تنظیم کنیم.


رئیس هیأت رئیسه اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری بابیان اینکه آنچه بسیار حائز اهمیت است همکاری مستمر با یکدیگر است، خاطرنشان کرد: این سند باعث تحقق فلسفه وجودی هیأت مدیره و عملی شدن آن می‌شود و همه مسئولان گردشگری باید بتوانند در این خصوص پاسخگو باشند.


وی با اشاره به اینکه همکاری دولتی و خصوصی به بهترین شکل صورت گیرد، گفت: در این سند به دنبال این هستیم که اعضای وابسته بتوانند فعالیت‌های حداکثری داشته باشند.


مندز با اشاره به اینکه هر نهاد، شرکت و فعال توریستی، می‌تواند یک رابطه دوجانبه با سازمان داشته باشد و اهداف مشخص خود را پیگیری کند، اظهار کرد: از طرف دیگر با اجرایی کردن این سند و ابزار در نظر گرفته‌شده و بهره‌گیری از فناوری جدید می‌توانیم پروژه‌های فردی و جمعی را برای همه اعضا تعریف کنیم.


وی با اشاره به این‌که فعالیت بخش خصوصی را در سازمان برجسته می‌کنیم، افزود: ما نماینده ۵۴۰ شرکت مختلف هستیم که اهداف مهمی دارند.


رئیس هیأت رئیسه اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری بابیان اینکه در مناطق مختلف دنیا تعداد عضوهای مختلفی داریم، تصریح کرد: به دنبال جذب بیشتر اعضا هستیم به‌ویژه در مناطقی که اعضای آن کم است.


وی با اشاره به اینکه دیروز توافق کردیم تا بیشترین همکاری را از طریق اعضای هیأت مدیره برای جذب بیشترین اعضای جدید را داشته تا سازمان غنی‌تر شود، ادامه داد: رشد اعضا از طریق ابزارهای ارتباطی دنبال می‌شود.


مندز خاطرنشان کرد: اعضای وابسته اصلی‌ترین بخش شبکه هستند و ما این توانایی داریم که ارزش واقعی خود را بیشتر کنیم.


وی با بیان اینکه دانشگاه‌های اسپانیا نیز برای همکاری با ایران و سایر کشورهای خاورمیانه آمادگی دارند، افزود: علاوه بر ارتباطات سازمانی و تبادلات تجاری بین اعضای وابسته می‌توانیم خدماتی که به سایر سازمان‌ها و دولت‌ها می‌دهیم را گسترش دهیم.


رئیس هیأت رئیسه اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری اظهار کرد: فعالیت‌های جدید که در شبکه اعضای وابسته در حال انجام است و نیاز است که روابط خود را تقویت کنیم و به تبادل فعالیت تجاری و تجربه بپردازیم.


انتهای پیام/۴۰۸۷/4044


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته