دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1397 - 11:45
مدیرکل میراث همدان:

برگزاری اجلاس جهانی گردشگری اتفاق مبارکی برای صنعت توریسم است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در این استان را اتفاق مبارکی برای صنعت توریسم و گردشگری کشور ذکر کرد.
کد خبر : 322969
photo_2018-11-04_11-21-57.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی مالمیر صبح امروز در نشست خبری اجلاس جهانی گردشگری گفت: همدان نخستین تجربه بین‌المللی را با برگزاری کنفرانس بین‌المللی همدان ۲۰۱۸ پشت سر گذاشت  و به همین دلیل به‌دنبال یک تجربه جدید بین‌المللی دیگری در حوزه گردشگری است.


وی با بیان اینکه اکنون یک گفتمان جدیدی بین دولت و بخش خصوصی در جریان است تا تجربه دیگری را در عرصه بین‌المللی رقم زند، افزود: مطلوبترین راه توسعه همدان مقوله گردشگری است که خوشبختانه در سال‌های اخیر به‌خوبی نسبت به آن توجه شده است. در سال ۲۰۱۸ نیز توانستیم از این پتانسیل‌ها به خوبی استفاده کنیم که برگزاری دو رویداد اصلی در این سال می‌تواند نقش مؤثری را در معرفی ظرفیت‌های استان همدان داشته باشد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان برگزاری اجلاس جهانی گردشگری  در همدان را اتفاق مبارکی برای صنعت گردشگری دانست و اضافه کرد: برنامه‌ریزی کمیته‌ها برای برگزاری مطلوب اجلاس جهانی گردشگری در همدان به‌خوبی انجام شده و استقبال مطلوبی هم به‌عمل آمده است. تلاش خواهیم کرد در این اجلاس ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی همدان را به‌عنوان پایتخت تاریخ تمدن ایران به‌خوبی معرفی کنیم.


مالمیر در ادامه افزود: با توجه به حضور سه عضو از 15 عضو سازمان جهانی در استان همدان، قرار شد رویداد امسال در این استان برگزار شود. در کل استقبال خوبی نیز در سراسر کشور از این برنامه وجود داشته است و ما تلاش داریم بتوانیم با وجود ظرفیت‌های استان شتاب توسعه این صنعت را بیشتر کنیم.


وی با بیان در حوزه صنایع دستی هفت درصد از شاغلان استان همدان را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که در استان داشته‌ایم، شاهد افزایش 30 درصدی بازدید از اماکن در همدان بوده‌ایم.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در ادامه گفت: 26 کشور در این رویداد مهم حضور دارند و سخنرانانی از کشورهای انگلیس، آمریکا و اسپانیا که در حوزه گردشگری بسیار معروف و سرشناس هستند، به سخنرانی می‌پردازند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که در حوزه بین‌الملل فعال باشیم و تبادل دانش و تجربه رخ دهد و به‌روزترین مقالات را در این نشست در اختیار فعالان حوزه گردشگری قرار می‌دهیم زیرا در این حوزه مبنای علمی و بین‌المللی باید مد نظر قرار گیرد.


مالیمر در ادامه افزود: عضویت در سازمان‌های بین‌المللی یکی از مزیت‌هایی است که ما را در جریان اتفاقات دنیا قرار می‌دهد و بسترهای مناسب برای استفاده از تغییرات را برای ما مهیا می‌کند، به‌همین‌دلیل این اجلاس می‌تواند نقش تأثیرگذاری در حوزه گردشگری ما ایفا کند.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته