دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1397 - 11:19
در عملیاتی صورت گرفت؛

کشف اشیای عتیقه پیش از تاریخ و دوران اسلامی در زاهدان

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌‌ دستی و گردشگری از کشف و ضبط تعدادی از اشیای عتیقه پیش از تاریخ و دوران اسلامی در زاهدان خبر داد.
کد خبر : 321649
photo_2018-10-29_11-09-24.jpg

به‌ گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از یگان حفاظت میراث فرهنگی، سردار امیر رحمت‌اللهی گفت: یگان حفاظت استان سیستان و بلوچستان در راستای اقدامات تعاملی با نیروی انتظامی و در ادامه روند دستگیری سارقین و قاچاقچیان اشیای عتیقه، با بهره‌گیری از شگردهای تخصصی و صرف ساعت‌ها کار مراقبتی و ردزنی و چندین روز تلاش بی وقفه، ضمن اخذ مجوز قانونی از مراجع قضائی با همکاری  عوامل انتظامی شهرستان زابل نسبت به شناسایی محل اختفای افراد دخیل در امر قاچاق اموال تاریخی اقدام کرد.


وی افزود: در عملیاتی غافلگیرانه با دستگیری دو نفر متهم، مقادیری اشیای تاریخی شامل شمشیر، کوزه سفالی، دستبند فلزی، گردن‌آویز سنگی، سنگ آسیاب و سکه تاریخی متعلق به پیش از تاریخ و متأخر اسلامی از متهمان کشف و ضبط شد.


فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: در این خصوص اشیای مکشوفه به موزه زاهدان تحویل و افراد دستگیرشده به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی استان سیستان و بلوچستان دلالت شدند.


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته