دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1397 - 10:00
رئیس‌جمهور آمریکا:

ایده ماکرون در خصوص تشکیل ارتش اروپایی توهین‌آمیز است

رئیس‌جمهور آمریکا در بدو ورود به خاک فرانسه، ایده تشکیل ارتش اروپایی که توسط رئیس‌جمهور این کشور مطرح شده است را توهین‌آمیز خواند.
کد خبر : 324347
773x435_trump-macron-may-clash-on-european-defence-in-paris-talks.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، دونالد ترامپ در بدو ورود به خاک فرانسه در حساب کاربری خود در توئیتر پیشنهاد تشکیل ارتش متحد اروپایی که از آمریکا مستقل باشد را توهین‌آمیز توصیف کرد.


رئیس‌جمهور آمریکا که برای گرامیداشت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه سفر کرده است در توئیت خود نوشت: «مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به‌تازگی گفته است که اروپا باید ارتش خودش را بسازد تا از خود در مقابل آمریکا، چین و روسیه حفاظت کند. این موضوع بسیار توهین‌آمیز است. شاید بهتر باشد اروپا ابتدا سهم خود در ناتو جایی که آمریکا هزینه‌های زیادی در آن کرده است را بپردازد!»



واکنش دونالد ترامپ به اظهارات امانوئل مکرون است که هفته گذشته گفته بود اروپا قربانی اصلی خروج آمریکا از پیمان منع تولید و تکثیر موشک‌های میان برد هسته‌ای با روسیه است.


مکرون همچنین به وال‌استریت ژورنال گفته بود: «ما نمی‌توانیم از اروپایی‌ها حفاظت کنیم مگر این‌که یک ارتش اروپایی واقعی داشته باشیم.»


در این گفت‌وگو رئیس‌جمهور فرانسه، آمریکا را هم در زمره کشورهایی دانست که اروپا باید از خودش در مقابل آن‌ها حفاظت کند.


به گزارش آنا، دونالد ترامپ بارها از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، گله کرده است که سهم خود را منصفانه پرداخت نمی‌کنند.


انتهای پیام/4106/4093


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته