دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1395 - 10:04

اولاند: روسیه خطر امنیتی برای فرانسه ندارد

رئیس‌جمهوری فرانسه روز گذشته (جمعه) پس از اینکه واشنگتن و لندن اعلام کردند قصد دارند نیروهای خود را در استونی و لهستان مستقر کنند، گفت که پاریس روسیه را زنگ خطری امنیتی برای خود محسوب نمی‌کند.
کد خبر : 99956

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، فرانسوا اولاند در کنفرانسی خبری پیش از آغاز نشست ناتو در ورشو، پایتخت لهستان، گفت: «ناتو قصد ندارد تاثیری منفی بر روابط اروپا با روسیه بگذارد.»


این در حالی است که اتحادیه اروپا از سال 2014 (1393) و به دنبال محکوم کردن پیوستن شبه‌جزیره کریمه به روسیه، به طور مداوم اقدام به تحریم روسیه کرده است. این تحریم‌ها بنا به‌گفته مقام‌های اروپایی با هدف اجبار روسیه به گفت‌وگو با اوکراین برای حل مناقشات فی‌مابین انجام می‌شود.


اظهارات اولاند در حالی مطرح شده که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا از تصمیم کشورش برای مستقر کردن حدود 1000 سرباز در لهستان خبر داده است. علت این موضوع، تقویت جناح شرقی ناتو عنوان شده است.


همچنین مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرده است که لندن قصد دارد 650 سرباز را در راستای تقویت توان دفاعی ناتو در استونی و لهستان مستقر کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته