دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1397 - 19:43
معاون رئیس‌جمهور:

همه به حوزه صنايع‌ دستی کشور کمک کنند

رئيس سازمان ميراث‌فرهنگی، صنايع‌دستی و گردشگری گفت: سال ۹۶ بيش از ۴۵ درصد رشد در صادرات صنايع‌ دستی داشتيم که ۲۸۰ ميليون دلار آن از مرزهای گمرکی برآورد شد.
کد خبر : 323833

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان ميراث‌ فرهنگی، صنايع‌دستی و گردشگری، علی‌اصغر مونسان در بازدید از مؤسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران اذعان کرد: حدود ۲۵۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی به‌صورت چمدانی انجام شده و تلاش می‌کنیم صادرات صنایع دستی را تا دو میلیارد دلار افزایش دهیم.


وی تصریح کرد: بسیاری از مردم مناطق محروم از این راه ارتزاق می‌کنند و خواهشمندم همه آنهایی که قادر به یاری حوزه صنایع دستی کشور هستند به کمک آمده تا شاهد رشد بیشتری در این حوزه باشیم.


مونسان با بیان این‌که مردم مناطق محروم، معطل اندک حمایت‌های ما هستند، افزود: آنها وام‌های کوچک می‌خواهند و وامی را که می‌گیرند به‌خوبی برمی‌گردانند و معوقات ندارند.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به این‌که طرح اشتغال روستایی طرح خوبی است که رئیس‌جمهور بر آن تأکید دارد، گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع برای این طرح در نظر گرفته شده که ۱۲۰۰ میلیارد تومان آن در اختیار حوزه صنایع دستی و فرش است.


انتهای پیام/4105/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته