دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1397 - 10:58
معاون میراث فرهنگی:

گردشگری در کشور را توسعه می‌دهیم/ هزینه سفرهای انفرادی بالاست

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از برنامه‌های متنوع این سازمان برای توسعه گردشگری در کشور خبر داد.
کد خبر : 321323
139312261137156464937484.jpg

ولی تیموری در گفتگو با خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا اظهار کرد: ما در دو بخش گردشگری بین‌المللی و توسعه گردشگری داخلی برنامه منسجمی داریم.


وی در خصوص بعد بین‌المللی گردشگری گفت: با توجه به نوسانات ایجاد شده که منجر به کاهش نرخ برابری ریال ما نسبت به ارزهای خارجی شده، فرصت مغتنمی به‌وجود آمده تا بتوانیم با ارزان‌تر شدن بسته سفر به ایران، حضور گردشگران خارجی به کشور را افزایش دهیم.


معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان این مطلب که در کشور به اندازه کافی سفرهای داخلی انجام می‌شود، افزود: این سفرهای داخلی، عموماً تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و واحدهای اقامتی و پذیرایی ما را درگیر نمی‌کند؛ یعنی سفرها بیشتر به شکل انفرادی انجام می‌شود.


تیموری تصریح کرد: این انفرادی بودن سفرها، هم هزینه‌ها را بالا می‌برد و هم عامل ایجاد مشکلات و حواشی در قالب مسائل اجتماعی می‌شود.


وی در پایان در خصوص برنامه‌های خود نسبت به توسعه گردشگری داخلی گفت: ما هم به دنبال ساماندهی سفرها و توزیع آن در مناطق مختلف کشور و هم به دنبال فراهم کردن شرایط برای گسترش سفرهای برنامه‌ریزی‌شده هستیم و اعتقاد ما بر این است که این هم به نفع مردم و هم به نفع واحدهای گردشگری و فعالان صنعت گردشگری کشور است.


گفتنی است ولی تیموری، اخیراً از سوی علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به معاونت گردشگری این سازمان منصوب شد.


انتهای پیام/4076/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته