دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس اقتصادی:

آمریکا حریف چین نشد/تحریم‌ها بی‌تأثیرند

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه تمام صحبت‌های ترامپ در حد حرف است، گفت: ترامپ با عنوان معافیت در حال عقب‌نشینی از مواضع قبلی خودش است.
کد خبر : 323218
2418525.jpg

محمدرضا قنبری استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا در پاسخ به این سؤال که فشارها و اقدامات علیه ایران چه مدت‌زمان طول می‌کشد، گفت: در‌حال‌حاضر در دنیا اتفاقاتی به لحاظ سیاسی و اقتصادی در حال وقوع است که به نفع ماست؛ عربستان رو به افول است، بحران یمن در حال خاتمه یافتن است، سوریه در حال سر و سامان گرفتن است، جدا از همه این موارد ترامپ هم برای انتخابات هفته آینده آماده می‌شود تا در این انتخابات پیش رو موفق شود و هر حرف و اقدامی که می‌گوید فقط برای موفقیت کارزار انتخاباتی است.


وی با اشاره به اینکه ترامپ هر کاری می‌کند که در انتخابات آتی که پیش رو دارد موفق شود، توضیح داد: ترامپ برحسب سابقه تجاری‌اش در انتخابات آینده برای پیروزی دست به بلوف می‌زند؛ این درحالی‌که بسیاری از وزرای دولت ترامپ در آینده استعفا خواهند داد.


استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه در هند هم انتخابات به‌زودی برگزار خواهد شد، افزود: در هند و انتخابات آینده آن جو غالب طرفدار تحریم ایران نیستند، این درست است که بعضی از شرکت‌های هندی خرید نفت را کم کردند ولی دولت هند اعلام کرد که در حال مذاکره با آمریکا است تا معافیت بگیرد که در نهایت این اقدام را نیز انجام داد.


قنبری با بیان اینکه تمام صحبت‌های ترامپ تا الان در حد حرف بوده است، اذعان کرد: ترامپ با عنوان مجوز و معافیت در حال عقب‌نشینی از مواضع قبلی خودش است؛ این درحالی‌که است که جان بولتون نیز از مواضع‌اش عقب‌نشینی کرده است.


شرایط در جهان در مسیر منافع ما هست


وی ادامه داد: کره و ژاپن در حال گرفتن مجوز و معافیت از آمریکا هستند، آمریکا نمی‌تواند از پس چین برآید، می‌بینیم که در‌حال‌حاضر آمریکا با چین، اروپا و روسیه درگیر است، برخلاف آن زمان که ما تحریم می‌شدیم و همه کشورها با آمریکا همراه بودند امروز این شرایط وجود ندارد، در‌حال‌حاضر تمام شرایط در جهان در مسیر منافع ماست و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.


این کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه مردم با بالا بردن اطلاعاتشان باید حاضر باشند، افزود: مردم باید حاضر باشند برای اینکه اگر موردی پیش آید بتوانند مقاومت کنند؛ ما در بلندمدت یعنی حداکثر یک‌ساله آینده نتایج بسیار خوبی از این مقاومت خواهیم گرفت.


انتهای پیام/4092/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته