دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1397 - 00:55
استاد حقوق انرژی:

تحریم‌ها تأثیری بر میزان فروش نفت ایران ندارد

استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران گفت: تحریم‌ها تأثیری بر میزان فروش نفت ایران ندارد و هرگونه آثار منفی بر روی نفت کشورمان مربوط به گذشته است.
کد خبر : 322233
حسن مرادی-2.jpg

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار نفت و انرژی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه با فرارسیدن 13 آبان و شروع تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، گفت: ساختار شیمیایی نفت ایران به‌گونه‌ای است که بسیاری از پالایشگاه‌های دنیا به آن نیاز دارند.


وی با بیان اینکه در جامعه جهانی بر ضد دلار اجماع بزرگی بین کشورهای مختلف شکل گرفته است، افزود: روسیه و چین به‌عنوان رهبران اجماع جامعه جهانی بر ضد دلار سعی دارند تا در مقطع کنونی هرگونه تحرک آمریکا به‌منظور اعمال تحریم و مبارزه تجاری با کشورهای جهان را خنثی کنند.


استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران اضافه کرد: تا قبل از شروع تحریم‌های نفتی در تاریخ 13 آبان سال جاری، اثر روانی تحریم‌های آمریکا بر بخش‌های مختلف اقتصاد کشور تأثیر خود را گذاشته است و بعد از 13 آبان هیچ‌گونه اتفاقی نخواهد افتاد.


مرادی افزود: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که در شرایط کنونی تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا بخش‌های مختلف اقتصاد ایران را هدف قرار داده است اما در حوزه نفت، با توجه به سابقه کشورمان در تحریم، می‌توان به تداوم فروش نفت و میعانات گازی ایران امیدوار بود.


انتهای پیام/4094/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته