دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مربی سابق استقلال:

شفر پاسخگوی جذب بازیکنان خارجی بی‌کیفیت باشد

مربی سابق استقلال گفت: وینفرد شفر باید توضیح دهد که علت جذب بازیکنان خارجی بی‌کیفیت چیست.
کد خبر : 323081
AG8I0736.jpg

علی چینی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره نتایج دور از انتظار استقلال در رقابت‌های این فصل و دیدار بعدی این تیم برابر ماشین‌سازی تبریز گفت: بسیاری می‌گویند استقلال به‌دلیل آنکه بازیکنان خوبی را از دست داده در این فصل در کسب نتیجه ناکام مانده است ولی من اصلاً چنین مسئله‌ای را قبول ندارم.


وی افزود: به‌طورِقطع با جدایی چند بازیکن، نفرات جدیدی به تیم می‌آیند. تغییرات برای تمامی تیم‌ها بوده و فقط شامل حال استقلال نشده است. در شرایط فعلی سرمربی تیم باید پاسخگو باشد که چرا بازیکنان خارجی جذب شده بی‌کیفیت هستند. این موضوع باید به‌دقت علت‌یابی شود چون یکی از دلایل عدم موفقیت استقلال، پایین بودن کیفیت بازیکنان جدید است. آنها بار فنی جالبی ندارند و نتوانسته‌اند به تیم کمک کنند.


مربی سابق استقلال خاطرنشان کرد: به‌نظر من بازیکنان داخلی همه تلاش خود را می‌کنند تا استقلال را موفق کنند ولی کادر فنی در هدایت تیم دچار ایراد است. اندیشه‌های نوینی در اختیار بازیکنان درون زمین قرار ندارد. استقلال روند روبه‌رشدی ندارد و باید از بحران خارج شود. در شرایط کنونی سرمربی تیم باید به‌گونه‌ای عمل کند که تا نیم‌فصل نتایج قابلِ‌قبولی کسب شود و آن زمان با جذب یک مهاجم گل‌زن و شش‌دانگ و همچنین یک هافبک طراح و بازی‌ساز ایرادها پوشش داده شود.


وی افزود: در دیدار با ماشین‌سازی، استقلال فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارد و باید با حداکثر قوا به مصاف ماشین‌سازی برود تا بتواند امتیازهای ازدست‌رفته را جبران کند. اینکه روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی با تصمیم شفر از تیم برای مسابقه کنار گذاشته شده‌اند، مسئولیتش با سرمربی تیم است ولی استقلال با وجود بازیکنان باارزشی چون رضا آذری و اللهیار صیادمنش می‌تواند با سه امتیاز از تبریز به تهران برگردد.


چینی درخصوص اینکه چرا استقلال نتوانسته از بازیکنان خارجی‌اش جواب بگیرد، گفت: فصل گذشته علیرضا منصوریان تیم را برای قهرمانی آسیا بست. در میانه راه شفر این تیم را تحویل گرفت و نهایتاً سوم شد. من همان موقع گفتم عیار این مربی آلمانی این فصل مشخص می‌شود. حالا شفر باید بگوید چرا الکساندر نیومایر و الحاجی گرو در حد و اندازه استقلال نیستند. اینکه بسیاری بحث مدیریتی را مطرح می‌کنند، من قبول ندارم چون شفر به‌عنوان سرمربی در جریان جذب بازیکنان بوده است و او باید پاسخگو باشد.


وی خاطرنشان کرد: من به همراه علیرضا منصوریان و محمد خرمگاه برای استقلال آرزوی پیروزی داریم و دوست نداریم استقلال با شفر یا هر مربی دیگری ناکام بماند ولی باید این سؤال جواب داده شود که چطور شرمن که یک مدیر برنامه آلمانی است، سرور جباروف و مامه باباتیام را از استقلال جدا کرد و به‌جای آنها الکساندر نیومایر و الحاجی گرو را به این تیم آورد. اگر دلایل این تغییرات در استقلال مشخص شود و راهکاری برای جبران ضعف‌ها پیدا شود، این تیم می‌تواند در هفته‌های آینده امتیازهای باارزشی کسب کند.


انتهای پیام/4051/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته