دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1397 - 19:30
در دانشگاه آزاد کرج؛

مداخلات دولت دموکرات آمریکا در انقلاب 57 ایران واکاوی شد

اسناد دسیسه‌ها و مداخلات دولت دموکرات آمریکا در انقلاب 57 ایران با حضور نویسنده مطرح حوزه سیاسی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بررسی شد.
کد خبر : 322836
غضنفری3.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج، ویژه‌برنامه 13 آبان عصر امروز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با حضور کامران غضنفری از نویسندگان حوزه علوم سیاسی کشور در سالن اجتماعات شهید باهنر واحد کرج برگزار شد.


غضنفری به تحلیل صدها سند و مدرک کشف شده از سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) پرداخت و گفت: بیش از 80 جلد کتاب در‌خصوص این اسناد جاسوسی منتشر شده است که همه دانشجویان را به مطالعه آن توصیه می‌کنم.


وی با اشاره به رویکرد اصلی آثار و کتب خود در افشای دسیسه‌ها و توطئه‌های آمریکا و نقش این کشور در تمامی جنایات صورت گرفته در دوران انقلاب اسلامی ایران و پس از آن، گفت: بی‌تردید مکانی که در آن برای براندازی حکومت یک کشور برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، دیگر نام سفارتخانه ندارد؛ چراکه در سفارتخانه‌ها امور معمول دیپلماتیک انجام می‌شود.


غضنفری با تشریح سناریوهایی که برای متوقف کردن اعتراضات و اعتصابات در دوران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا به دولت ایران پیشنهاد شده بود، گفت: سرکوب‌های خونین علیه اعتراضات دانش‌آموزان و دانشجویان، به شهادت رساندن تعداد زیادی از انقلابیون اعم از استاد دانشگاه، معلم، دانشجو و دانش‌آموز از یک‌سو و ایجاد نارضایتی‌های قومیتی و منطقه‌ای از سوی دیگر از راهکارهای اجرایی این سناریوها بود که به شاه ایران پیشنهاد می‌شد.


وی به تشریح اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده سرّی به‌دست آمده از سفارت آمریکا در ایران پرداخت و تصریح کرد: خفقان‌ها، استبدادها و جنایاتی که در دوره پیش از پیروزی انقلاب توسط شاه و دولت دست‌نشانده وی صورت گرفت، توسط دیپلمات‌های دولت دموکرات آمریکا پیشنهاد و ارائه شده بود و به‌همین دلیل سیاستمداران باید توجه کنند دموکرات‌های آمریکایی گزینه‌های قابل اعتمادی برای گفتمان و مذاکره نیستند.


غضنفری رویکرد افشای نقش آمریکا و مداخله آن در امور داخلی کشورها را در کتاب‌های راز قطع‌نامه، مداخلات، پرونده هسته‌ای ابعاد پیدا و پنهان آن و دیگر آثار خود دنبال کرده است.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: خبرگزاری ana Ananews آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته