دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرلشکر صفوی:

آگاهی ملت‌های جهان موجب شده تا از جمهوری‌ اسلامی الگو بگیرند

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل‌قوا گفت: آگاهی ملت‌های جهان موجب شده تا آن‌ها از جمهوری‌اسلامی الگو بگیرند.
کد خبر : 322664
BQ4K0214.jpg

به‌ گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات آزادسازی سنندج و رونمایی از کتاب «از سنندج تا خرمشهر» که صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد گفت: میان سنندج و خرمشهر رابطه‌ای به نام مظلومیت وجود دارد؛ زیرا هنوز چند روزی از انقلاب اسلامی نگذشته بود که به پادگان مهاباد ریختند و به مال و جان مردم تعرض کردند و حتی نمی‌گذاشتند که جهاد سازندگی به مردم خدمات‌رسانی کنند. 


وی گفت: کومله دموکرات‌ها می‌گفتند تا تحقق انقلاب دموکراتیک تَن به خلع سلاح نمی‌دهیم؛ لذا مردم کردستان مظلوم واقع شدند. زمانی که سنندج در اختیار کومله‌ها بود به کمک پیشمرگ‌های کُرد رفتیم و مرحوم چاپاری و ماموستا احمدی در فرودگاه به پیشواز ما آمدند و اعلام کردند که کمک خواهند کرد.  من گفتم می‌رویم با ضدانقلاب می‌جنگیم و سنندج را آزاد می‌کنیم که همین‌طور هم شد و من در آن زمان حکم خودم را از ابوشریف فرمانده سپاه اوایل انقلاب گرفتم و توانستیم در ساعت چهار صبح ۲۳ اردیبهشت ۵۹ سنندج را آزاد کنیم.


دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل‌قوا با بیان اینکه مردم سنندج خواستار آرامش بودند تصریح کرد: برای جنگ در کردستان ۵۰۰ شهید دادیم که نیمی از آن‌ها برای عملیات آزادسازی سنندج بود و مردم آنجا خواستار این بودند که کومله‌ها از بین بروند. 


صفوی با بیان اینکه هنوز مدتی از آزادسازی سنندج نگذشته بود که جنگ شروع شد گفت: در سال ۵۹ مردم  خرمشهر و آبادان از ترس نیروهای عراقی فرار کردند و این شهر به شهر ارواح تبدیل شده بود و نیروهای عراقی بر روی در و دیوارهای شهر نوشته بودند آمده‌ایم که بمانیم اما وحدت ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی باعث شد تا خرمشهر آزاد شود. زمان جنگ همه کشورها به صدام کمک کردند، اما وقتی صدام به کویت حمله کرد تمام جهان به کمک کویت رفتند در صورتی‌که هیچ کشوری به ما کمک نکرد و این تفاوت ملت شجاع ایران با سایر ملت‌هاست. 


دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل‌قوا با بیان اینکه در زمان شاه همه چیز ایران در اختیار آمریکایی‌ها بود افزود: کارنامه سیاه آمریکا نشان می‌دهد که این کشور بیش از ۶۵ سال است که ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و پشت‌ سر صدام و ترورها، دست پلید آمریکا معلوم است. 


وی گفت: آمریکا در این ۴۰ سال از جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق شکست‌‌خورده‌ و قدرتش رو به افول است و مجبور است که افغانستان را هم ترک کند و آگاهی ملت‌های جهان موجب شده تا آن‌ها از جمهوری اسلامی الگو بگیرند. آمریکایی‌ها دیگر نمی‌توانند بر ما فشار بیاورند و تسلط یابند و وعده خداوند نوید دهنده پیروزی ملت ایران است.


انتهای پیام/۴۰۷۹/4071/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته