دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجتی:

بررسی مجدد قیمت لبنیات در ستاد تنظیم بازار

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت لبنیات را مجدد بررسی می کند.حجتی افزود: قیمت تمام شده محصولات لبنی با توجه به نرخ پایه شیرخام به طور مجدد درستاد تنظیم بازار بررسی و نتیجه آن بزودی اعلام می شود تا به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اجحاف نشود.
کد خبر : 322220

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود حجتی روز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره  افزایش قیمت لبنیات و اقدام های دولت برای جلوگیری از افزایش آن  افزود: وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید و تامین مواد اولیه فرآورده های لبنی است و قیمت گذاری دراین حوزه وظایف آن نیست.


وی با بیان اینکه درصنعت دامداری و عرضه شیرخام  قیمت مجدد افزایش نیافته  است، اظهارداشت: از زمان قیمت گذاری شیرخام در ستاد تنظیم بازار تاکنون به دلیل هزینه های تمام شده تولید در صنعت دامداری هر کیلوگرم شیرخام به طور متوسط با قیمت ٢ هزار تومان به صنایع و کارخانجات لبنی به فروش می رسد. 


وی تصریح کرد: آنچه در بازار سبب افزایش قیمت فرآورده های لبنی شده، هزینه های بسته بندی و مواد اولیه کارخانجات است و از این روکارشناسان وزارت جهادکشاورزی،وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار قیمت تمام شده لبنیات را با توجه به قیمت پایه شیرخام در دست بررسی دارند. 


ستاد تنظیم بازار مردادماه امسال قیمت مصوب هر کیلوگرم شیرخام را 1هزارو500و70 تومان تعیین کرد اما دامداران این نرخ را رعایت نکردند. 


وزیر جهاد کشاورزی درباره تاخیردراعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت:تاخیردر اعلام نرخ خرید تضمینی محصولاتکشاورزی به دلیل مشکلات شورای اقتصاد ودبیرخانه آن است وبا مکاتباتیکه با اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری داشته ام، وی دستور تعیین تکلیف سریع این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه داده است تا این مهم هرچه سریعتردر شورای اقتصاد تصویب شود. 


حجتی با دیردانستن اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی افزود:این نرخ باید قبلازفصل کشت اعلام می شد. 


انتهای پیام/س


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته