دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1397 - 14:22
فرمانده انتظامی بردسیر:

اشراف دانشجویان به قوانین، ضریب امنیت را افزایش می‌دهد

فرمانده انتظامی بردسیر ناآگاهی از قوانین را زمینه‌ساز جرم دانست و گفت: دانشگاهیان با آموزش مسائل حقوقی سهم زیادی در بهبود ضریب امنیت ایفا کنند.
کد خبر : 320276
کارگاه-امنیت-اجتماعی-در-بردسیر.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بردسیر، جعفر غضنفری ظهر امروز در کارگاه آموزشی امنیت اجتماعی، جنگ‌ نرم، اهداف و راهبردها که به همت دبیر هم‌اندیشی، بسیج اساتید، دفتر آموزش نیروی انسانی و دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر برگزار شد، اظهار کرد: امنیت هر کشور بر اساس سه مؤلفه سیاست‌های بین‌المللی، مقررات و قوانین حاکمیتی و رفتار افراد جامعه شکل می‌گیرد.


فرمانده انتظامی بردسیر به نقش دانشگاه‌ها در بهبود امنیت اشاره کرد و یادآور شد: همکاری دانشگاه‌ها و پلیس می‌تواند در افزایش امنیت و کاهش آسیب‌ها نقش مهمی ایفا کند.


وی به دیدگاه‌های مطرح شده درباره نقش پلیس و جامعه در افزایش امنیت اشاره کرد و افزود: رعایت قانون و توجه به اصول اخلاقی و ارزش‌ها همچون بال‌های مهم در تأمین امنیت جامعه هستند.


غضنفری از پلیس به‌عنوان ناظر اجتماعی یاد کرد و با بیان اینکه کشور ما در حال گذار است، گفت: امنیت ایران، مثال‌زدنی است به‌طوری که از دنیای غرب و آمریکا وضعیت بهتری داریم.


وی با بیان اینکه در کشور آمریکا بالغ بر 75 درصد جرایم علیه اموال صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در آمریکا 50 درصد جرایم مسلحانه است و سالانه بالغ بر 2 میلیون سرقت دوچرخه به‌وقوع می‌پیوندد.


فرمانده انتظامی بردسیر از وقوع 300 هزار تجاوز در آمریکا در سال خبر داد و متذکر شد: 33 درصد جرایم در آمریکا گزارش نمی‌شود و فقط سه درصد جرایم کشف می‌شود.


غضنفری با بیان اینکه باید به اقتدار ایران افتخار کرد، افزود: پیشرفت نظامی ایران فقط جنبه دفاعی و پیشگیرانه دارد و همه کارشناسان بین‌المللی به قدرت دفاعی و امنیت ایران اذعان دارند.


فرمانده انتظامی بردسیر، ضعف اطلاعات از قوانین حقوقی و مقررات را موجب ایجاد زمینه جرم دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاهیان و مدارس می‌توانند با آموزش مسائل حقوقی، سهم به‌سزایی در بهبود ضریب امنیت ایفا کنند.


به گزارش آنا، پرسش و پاسخ در ادامه این نشست برگزار شد و دانشگاهیان در مورد راهکارهای افزایش امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی به بحث و گفتگو پرداختند.


انتهای پیام/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته