دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1397 - 14:55

فراکسیون فضای مجازی اعلام موجودیت کرد

احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به‌صورت رسمی موجودیت فراکسیون فضای مجازی مجلس را اعلام کرد.
کد خبر : 320256
photo_2018-10-23_14-56-05.jpg

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، احسان قاضی‌زاده هاشمی قبل‌ازظهر امروز در نشست خبری که در حاشیه صحن علنی مجلس برگزار می‌شد، از تشکیل فراکسیون فضای مجازی خبر داد.


وی بااشاره به اینکه در اسفندماه سال گذشته در جلسه غیرعلنی مجلس تأثیر فضای مجازی بر مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: در آن جلسه غیرعلنی که چهار ساعت به‌طول انجامید، در مورد مشکلات موجود در حوزه نرخ ارز و طلا و سکه و همچنین نرخ‌گذاری‌های مختلف در حوزه اقتصادی و تأثیر فضای مجازی بر ایجاد این مشکلات بحث و گفتگو شد.


رئیس کمیسیون فضای مجازی با تأکید بر بحران‌های به‌وجود آمده در حوزه ارز و طلا در چند ماه اخیر، افزود: نقش فضای مجازی و تأثیر آن را در بروز و تشدید این بحران‌ها غیرقابل انکار است.


قاضی‌زاده هاشمی بااشاره بر اهمیت تأثیر فضای مجازی در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی کشور، توضیح داد: امروز نقش فضای مجازی به‌علت تأثیراتی که در حوزه‌های مختلف دارد، بسیار فراتر از اطلاع‌رسانی صرف است.


عضو کمیسیون فرهنگی با بیان نحوه شکل‌گیری فراکسیون فضای مجازی مجلس توضیح داد: مجلس در ابتدا کمیسیون ویژه برای این امر تشکیل داد اما بعد از بررسی قرار بر این شد که این فراکسیون به‌عنوان کمیته‌ای ذیل کمیسیون فرهنگی تشکیل شود.


قاضی‌زاده با اشاره به وجود فراکسیون‌هایی با عنوان‌های مشابه تأکید کرد: فراکسیون فضای مجازی قرار است تمام ابعاد فضای مجازی را در نظر بگیرد و با شورای عالی فضای مجازی و نیز قرارگاه ویژه فضای مجازی در نیروهای مسلح همکاری کرده و با آنها هماهنگی داشته باشد.


عضو کمیسیون فرهنگی گفت: در حوزه قانون‌گذاری، در کشور ایران، برای فضای مجازی تنها چهار قانون برای مدیریت و کنترل وجود دارد، این درحالی است که در دنیا و کشورهای مختلف بیش از 15 تا 21 قانون مختص فضای مجازی تهیه و مشخص شده است. قوانین حقوقی که در حال حاضر برای جرم در کشور ما در نظر گرفته شده است، با فضای مجازی متفاوت است، به همین علت ناچاریم با تحولات روز و تکنولوژی‌ها و فضای کشور در این‌باره برنامه‌ریزی کنیم.


قاضی‌زاده در مورد اهداف تشکیل فراکسیون مجازی با بیان اینکه یکی از اهداف ما سامان‌دهی پیام‌رسان‌های است تصریح کرد: ما به‌دنبال تصویب قوانینی برای پشتیبانی، تقویت و حمایت از پیام‌رسان‌های اجتماعی - فرهنگی داخلی هستیم؛ چرا که در کشور ما، برای حوزه پیام‌رسان‌ها قانون مشخصی تدوین نشده است.


قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سؤال که اعضا و رئیس این فراکسیون را چه کسانی تشکیل می‌دهند، توضیح داد: از کمیسیون‌های مختلف تعداد 71 نماینده از جمله آقایان کوچکی‌نژاد، امیرآبادی، طباطبایی‌نژاد و ... در این فراکسیون حضور دارند و بنده به‌عنوان رئیس این فراکسیون انتخاب شده‌ام.


وی در پایان با اشاره به پیشرفت‌های گسترده در فضای مجازی در دنیا تأکید کرد: ما باید همگام با تحولات و پیشرفت‌های تکنولوژی روز دنیا پیش برویم و درعین‌حال در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی قوانین مؤثری را به تصویب برسانیم.


انتهای پیام/4092/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته