دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1397 - 12:37

زائران پیاده‌روی اربعین؛ تاول پا را نترکانید

یک متخصص پوست به زائران پیاه‌روی اربعین توصیه کرد از کفش‌های مناسب استفاده کرده و تاول‌های پا را نترکانند؛ زیرا احتمال بروز عفونت‌ و بیماری قارچی افزایش می‌یابد.
کد خبر : 319668
1397072312092042315658814.jpg

مجتبی امیری متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد توصیه‌های پزشکی برای زائران پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: باتوجه به این که زائران در طول مسیر، پیاده‌روی‌های سنگین و طولانی‌مدتی دارند ممکن است صدماتی به کف پای آنها وارد شود.همچنین کسانی که زمینه مساعدی برای ابتلا به بیماری داشته باشند احتمال بروز زگیل‌های پوستی برای آنها وجود دارد.


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) به زائران توصیه کرد: از کفش‌های مناسب و اندازه پا استفاده کنند و کفش‌هایی که از پشت و جلو باز باشد و امکان رسیدن هوا به پا وجود داشته باشد؛ زیرا باقی ماندن عرق پا در طولانی مدت روی پا باعث بروز تاول می‌شود و ریسک عفونت و بیماری‌های قارچی را افزایش می‌دهد.


استادیار بیماری‌های پوست با اشاره به اینکه زائران باید از کفش‌های راحت و جوراب نخی استفاده کنند، افزود: توصیه می‌کنیم در طول روز علاوه بر تعویض جوراب، پاهای خود را نیز شستشو دهند و در صورت زخم و تاول قدیمی حتماً پیش از سفر نسبت به درمان آن اقدام کنند.


وی با تأکید بر اهمیت رعایت بهداشت فردی و به‌ویژه بهداشت پا افزود: زائران از وسایل شخصی خود استفاده کرده و از لوازم شخصی به‌صورت مشترک استفاده نکنند؛ زیرا با توجه به حجم عظیم جمعیت ممکن است ملاحظات بهداشتی و پوستی رعایت نشود.


امیری ادامه داد: در مورد تاول‌های کف پا توصیه می‌کنیم تاول‌های کوچک را نترکانند؛ چون به مرور زمان جذب پوست پا می‌شود اما در صورت بروز تاول‌های عمیق و گسترده و دردناک به مراکز درمانی هلال احمر مستقر در مسیر مراجعه کنند.


انتهای پیام/4044/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته